Loģistika – ( Apgāde, ražošana, sadale) ...Loģistikas funkcionālās sfēras
Loģistikas objekts – materiālās, informācijas, finansu un citas plūsmas:
• No izejvielu avotiem līdz gala patērētājam,
• Produktu kustība no to izcelšanās vietas līdz realizācijas vietai. Loģistika ietver apgādi, ražošanu un sadali.
Loģistika - zinātne par transportēšanas, uzglabāšanas un citu materiālo un nemateriālo darbību plānošanu, kontroli un vadīšanu, kas notiek izejvielu un materiālu novadīšanas procesā līdz ražošanas uzņēmumam, uzņēmumā pārstrādājot izejvielas, materiālus un pusfabrikātus, kā arī novadot gatavos produktus līdz patērētājiem saskaņā patērētāju interesēm un prasībām, kā arī visas nepieciešamās informācijas apstrāde, nodošana un glabāšana.
Izstrāde, ieviešana, attīstība, briedums, kritums!!!!
Loģistikas septiņu „pareizību” (patiesību) definīcija:
Loģistika nodrošina pareizā produkta pareizā daudzumā, pareizā kvalitātē un par pareizo cenu nogādāšanu pareizajam pircējam pareizajā vietā un pareizajā laikā.
Jaunā loģistikas pieejas novitāte raksturo sekojošu momentu –
- cieši savstarpējie sakari starp dalības
- dažādu darbības lauku integrācija vienotā sistēmā, kuras pamatā ir materiālās plūsmas!
(20 gs. pēd. 25. – 30.g.) LV 90 gs. sākums /vidus!
Eiropas loģistikas asociācija!!!
Loģistikas vadīšanas ieviešana praksē ļauj:
- samazināt krājumu apjomu (ražošanas, apgādes, sagādes sfērās)
- iespējams samazināt izmaksas visās sfērās, kopējās izmaksas.
- Ļauj max labi apmierināt patērētāju vēlmes un vajadzības attiecībā uz produktu un pakalpojumu kvalitāti un servisu.
- Ļauj samazināt laika intervālu starp izejvielu iegādi un gatavo preču piegādi patērētājam.
Loģistika ir :
- Domāšanas veids, uzskatu sistēma, filozofija par uzņēmumu un organizāciju lomu, darbību un šīs darbības vadīšanu;
- Praktiska darbība, reāla uzņēmumu un organizāciju darbība, kas realizējas caur noteiktiem principiem, funkcijām utt.;
- Zinātne, uzņēmumu vadīšanas teorija tirgus ekonomikas apstākļos.
…