Lietvedība – uzņēmuma darbības dokumentēšana un darbs ar dokumentiem.
Uzņēmuma darbības dokumentēšana un faktēšana rakstveidā atbilstoši pastāvošajiem noteikumiem.
Lietvedības pamatuzdevumi:
Dok. Sagatavošana un noformēšana
Dok. Dod izpildes termiņu ievērošanu
Dok. Saglabāšana
Lietvedības procesa sastāvdaļas:
a) Doc. Sagatavošana un noformēšana
b) Dok. Apgrozība
c) Dok. Reģistrācija
d) Dok. Izpildes kontrole
e) Lietu noformēšana’
f) Iestādes arhīva darbs
Lietvedības procesu var organizēt:
Centralizēti – visu veic vienā vietā, iestādē (kancelejā vai sekretariātā).
Decentralizēti – veic sadalīti struktūrvienībās.
Jaukti.
Sevišķā lietvedība – darbs ar dokumentiem, kuros informācija ir slepena vai sevišķas nozīmes.
Galvenie lietvedības reklamējošie dokumenti:
1) LRMK dok. – izstrādāšana un noformēšana, noteikumi Nr. 154
Dokuments – jebkurā veidā un materiālā ierakstīta informācija, ko rada, saņem un uzglabā fiziska persona vai organizācija.
Dok. Var būt:
1) Oriģināls- ietver pašrocīgu dok. Pašrakstītāja parakstu un zīmogu noteiktos gadījumos
2) Noraksts – dok. Oriģināla teksts un rekvizīti atveidoti pilnībā pārrakstot dok. Oriģināla pamatinformāciju jebkurā tehniskā rakstā.
3) Dok. Kopija – dok. Atveidots kopējot
4) Izraksts – atveidota nepieciešamā dok. Oriģināla teksta daļa un dok. Rekvizīti
5) Dok. Dublikāts – dok., ko atkārtoti izdod (nozagta, neatjaunojami bojāta, iznīcināta, nozaudēta) oriģināla vietā.
Dokumentiem jābūt nepārprotamiem – salasāmi literārā valodā, izsmeļošiem – jābūt visiem rekvizītiem, juridiski pamatotiem.
…