Lietvedības procesa organizēšanas veidi.
Lietvedības procesu var organizēt:
Centralizēti – visu veic vienā iestādē, ir viens vadītājs, kas visu dara – pats nosaka kā veidojas dokumentu aprite u.t.t., pats dod visus norādījumus,
Decentralizēti – visu veic struktūrvienības, katrā kabinetā atsevišķi ir lietu nomenklatūra, kabineti darbojas atsevišķi, neviens no augšas nedod pavēles,
Jaukti – centrā un iestādes struktūrvienībās, ir gan centralizēti, gan pa struktūrvienībām, raksturīga lielām organizācijām, katru gadu saskaņo gada – paraug nomenklatūru pēc kuras darbojas atsevišķas struktūrvienības.
Dokumentu grupēšanas iespējas:
Dokumenti, kas saistīti ar iestādes pamatdarba jautājumiem (dienesta vēstules, akti, protokoli un rīkojumi par pamatdarba jautājumiem, pārskati, izziņas u.c.),
Dokuments - jebkurā veidā un materiālā ierakstīta informācija, ko rada, saņem un uzglabā jebkura Latvijas Republikas valsts pārvaldes institūcija, valsts un pašvaldību iestāde, uzņēmums, uzņēmējsabiedrība un uzņēmējsabiedrību apvienība, kā arī sabiedriskā un reliģiskā organizācija (turpmāk tekstā - "organizācija") vai fiziskā persona.
Dokuments — objektīvās īstenības priekšmetu un cilvēka domas informācijas fiksējums ar rakstu zīmju, grafikas, fotogrāfijas, skaņu ierakstu un citu līdzekļu palīdzību uz jebkura informācijas nesēji (papīra, filmas, disketes utt.).
Dokumenti, kas saistīti ar personālsastāvu (rīkojumi par personālsastāvu, darba līgumi, iesniegumi, personu kontu kartītes, algu saraksti, darba grāmatiņas, nodokļu grāmatiņas u.c.),
Dokumenti par fizisko un juridisko personu iesniegumu, sūdzību un priekšlikumu izskatīšanu,
Dokumenti, kuros ietverta informācija, kas uzskatāma par valsts vai dienesta noslēpumu (sevišķā lietvedība – datu aizsardzības likums, likums par piekļuvi valsts noslēpumam).…