Mēs iegūstam doto pasažieru tonnāžas- kilometru pašizmaksu lielumus. Tabulas lielumi acīmredzami parāda, ka aprēķinātie pašizmaksas lielumi mainās atkarībā no pasažieru krēslu aizņemtības koeficienta lieluma. Praktiski, koeficientam palielinoties pusotru reizi (no 40% uz 70%), viena pasažiera tonnāžas- kilometra pašizmaksa samazinās gandrīz pusotru reizi (no 0,58 uz 0,35 $/l pas.t.km).
Aviācijā kā viena no pasaules ekonomikas nozarēm eksistē sava parametru sistēma, no kuras galvenie parametri ir noslodzes koeficients un aviopārvadājumu pašizmaksa. Kā citus faktorus, kas arī ietekmē pārvadājumu pašizmaksas, var minēt:
1. Ģeogrāfiskos faktorus. Aviokompānijas ekspluatācijas izdevumi būs
saistīti ar lidojuma reģionu. Piemēram, ja lido uz Arābu Emirātiem,
daudzkārt samazināsies ekspluatācijas izdevumi, kas saistīti ar degvielas
smērvielu materiāliem, lidostas nodevām, kā arī pašu degvielu;
2. Tehniskos faktorus. Tas saistīts ar to, kādas lidmašīnas mēs lietojam. Jauno
lidmašīnu ekspluatācija būs lētāka, jo:
a) katra nākamā modernākā lidmašīna ir ar mazāku degvielas
patēriņu;
b) paaugstinās arī dzinēju un citu lidmašīnas agregātu sistēmu
darba resurss, palielinās aviācijas tehnikas drošība,
samazinās laiks, kuru pavada uz zemes, lai atrastu un
novērstu bojājumus, veiktu tehnisko apkopi un remontu.
…