IEVADS
Lidaparātiem attīstoties, notika izrāviens alumīnija industrijā. Metalurgi atklāja, ka jaucot vai leģējot alumīniju ar citiem metāliem iegūst daudz stiprāku materiālu. Faktiski leģēšana palielināja stiepes stiprību, kas tīram alumīnijam ir no 13,000 mārc./kv.collu, līdz stiepes stiprībai 65,000 mārc./kv.collu vai vairāk, kas jau līdzinās konstrukciju tēraudam. Šodien kara lidmašīnas tiek ražotas apmēram no 65 % alumīnija un 35 % citu sakausējumu, kā titāna, inkonela, sudraba un niķeļa. Civilās lidmašīnas sastāv aptuveni no 80 % alumīnija sakausējumu un 20 % citu sakausējumu. Līdzās alumīnija sakausējumiem arvien vairāk lidmašīnu konstrukcijās tiek lietoti kompozītmateriāli. Piemēram, tipiskā Boeing 737-300 lidmašinā lietoti grafīts, Kevlars, un stiklašķiedras. Šo materiālu lietošana ietaupa vairāk par 600 mārciņām svara salīdzinājumā ar tradicionālām metāla lokšņu daļām. Taču neskatoties uz to, ka lidmašīnu ražotāji arvien vairāk pielieto kompozītmateriālus, tomēr alumīnija un tērauda sakausējumi paliek visvairāk lietotie konstrukciju materiāli.…