Tieši par Tesco:
Visā pasaulē pārtikas mazumtirdzniecības nozare joprojām aug un pagājušajā gadā tā vērtība pārsniedza USD 2 000 miljardus (Euromonitor, 2009). Tajā dominē hipermārketi, lielveikali un nozares atlaides, uz tādu mazāku spēlētāju rēķina kā luksusa pārtikas mazumtirgotāji, neatkarīgie vai bioloģiskās pārtikas veikali (Euromonitor, 2009). Lai gan to milzīgais lielums, mērogs un tirgus taktika ir izrādījusies pretrunīga dažām pasaules lielākajām lielveikalu ķēdēm, piemēram, Carrefour, Wal-mart un Tesco, šķiet, ka viņi neplāno ierobežot savas turpmākās paplašināšanās plānus. Pārtikas mazumtirdzniecības nozarē pasaulē ir vērojamas pieaugošas konsolidācijas pazīmes dažu galveno tirgus līderu vidū; viņu stratēģijas aizjūras tirgus paplašināšanai ir labāk jāsaprot, lai mēs saprastu to ietekmi uz starptautisko uzņēmējdarbību un resursu pārvaldību.
Jāatzīmē, ka daudzi mazumtirgotāji cenšas paplašināties ārvalstu tirgos un neizdodas. Sīvi konkurējošā nozarē ar sarežģītām piegādes ķēdēm, vēl sarežģītākiem izplatīšanas tīkliem un vismodernākajām tehnoloģijām, lai apmierinātu miljoniem klientu, Tesco ir viens zīmols, kas izceļas. Tas ir izpelnījies gan savu partneru, gan konkurentu cieņu un apbrīnu ar “tālejošo aizjūras stratēģiju un veiksmīgo tiešsaistes piegādes pakalpojumu”. Tam ir optimizēta vērtība divās galvenajās jomās: nepārtikas preču un pārtikas preču pārdošana tiešsaistē.
…