Lēmuma pieņemšanas process ir jebkuras cilvēka darbības pamatā, tie var būt vienkāršāki vai sarežģītāki pēc savas būtības, atkarībā no tā, vai šie lēmumi ir atgriezeniski vai nemaināmi. Arī uzņēmuma menedžmenta lēmumi ir saistīti ar to, ka uzņēmuma galvenais menedžeris jeb vadītājs pieņem lēmumu visas organizācijas vārdā, lemjot par daudziem cilvēkiem.
1. Lēmumu pieņemšanas nozīme un būtība.
Organizācijas vadītājs pieņem lēmumus visos līmeņos, un šo lēmumu pareizība vai aplamība var liktenīgi ietekmēt organizācijas darbību, tāpēc ir ļoti būtiski, lai augstāk stāvošie menedžeri būtu profesionāli, kompetenti un spētu pietiekoši ātri reaģēt lēmumu pieņemšanas procesā. Lai kļūtu par veiksmīgu uzņēmuma vadītāju, nepieciešams nemitīgi pilnveidot savas spējas pieņemt lēmumus. Šo lēmumu nozīmīgums, kvalitāte un gaidāmās sekas ir galvenie kritēriji profesionālo spēju izvērtēšanā.
Lēmums ir labākās rīcības alternatīvas izvēle. Tas ir darbinieku grupas vai atsevišķa darbinieka darbības rezultāts. Lēmumu raksturo savlaicīgums, pilnīgums, pamatotība un citi kvantitatīvi un kvalitatīvi parametri.
Lēmumu pieņemšana ir vienas vai vairāku iespējamo alternatīvu izvēles process, kas ietver vairākus posmus: sākot no problēmas risināšanas, informācijas vākšanas un apkopošanas, kas galarezultātā beidzas ar izšķirošo posmu – lēmuma pieņemšanas aktu.
…