Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
7,49 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:107359
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 10.02.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2000. - 2010. g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Valsts budžets    4
1.1  Valsts budžeta sastādīšanas principi    5
1.2  Valsts budžeta ieņēmumi    6
2.  Valsts ieņēmumu dienesta Rīgas reģionālās iestādes ieņēmumu analīze    8
2.1  Kopējie VID RRI ieņēmumi    8
2.1.1  Kopējie VID RRI ieņēmumi sadalījumā pa rajonu nodaļām    9
2.2  VID RRI tiešo nodokļu ieņēmumi    10
2.2.1  Uzņēmuma ienākuma nodoklis    11
2.2.2  Iedzīvotāju ienākuma nodoklis    12
2.2.3  Valsts sociālās apdrošināšanas iemaksas    12
2.3  VID RRI netiešo nodokļu ieņēmumi    13
2.3.1  Pievienotās vērtības nodoklis    13
2.3.2  Akcīzes nodoklis    14
2.3.3  Vieglo automobiļu un motociklu nodoklis    15
2.4  Pārējie VID RRI nodokļu ieņēmumi    15
2.4.1  Dabas resursu nodoklis    15
2.4.2  Azartspēļu un izložu nodoklis    16
2.5  VID RRI nenodokļu ieņēmumi    17
  Secinājums un priekšlikumi    18
  Literatūras saraksts    19
Darba fragmentsAizvērt

Finanšu ministrija gatavo valsts makroekonomiskās attīstības scenāriju un nodokļu ieņēmumu prognozes, ko apstiprina Ministru kabinets. Nozaru ministrijas gatavo savas nozares budžeta pieprasījumus, līdzekļu papildus pieprasījumus prioritāriem pasākumiem, tos apkopo Finanšu ministrija un iesniedz Ministru kabinetā.
Ministru kabinets akceptē makroekonomiskās attīstības scenāriju, nodokļu ieņēmumu prognozes, budžeta prioritātes, katras ministrijas izdevumu maksimālo apjomu nākamajam gadam. Visi ministriju budžeta pieprasījumi un pieteiktās budžeta prioritātes tiek diskutētas Ministru kabinetā un lēmums par finansējuma sadali tiek pieņemts Ministru kabinetā. Ministru kabinets akceptē arī likuma par valsts budžetu projektu un iesniedz to Saeimā.
Saeima izskata valsts budžeta likumprojektu divos lasījumos un lemj gan par ieņēmumu daļu, gan par izdevumu daļu – likumdevējiem ir tiesības mainīt jebkuru normu MK sagatavotajā valsts budžeta likumprojektā.
Valsts kase, sadarbojoties ar Valts ieņēmumu dienestu, seko tam, lai visi ieņēmumi, kas pienākas valsts budžetam, tiktu saņemti laikā un attiecīgajā apjomā, un nodrošina to, lai valsts budžeta izdevumi tiktu izdarīti saskaņā ar spēkā esošajiem likumiem.
Valsts budžetu sastāda tāmes veidā uz vienu gadu (skat. 1.pielikums)
1.2 Valsts budžeta ieņēmumi
Valsts budžeta ieņēmumus pamatā veido nodokļi, kurus atkarībā no aprēķināšanas un maksāšanas mehānisma dala uz tiešajiem un netiešajiem nodokļiem, bet kopumā budžeta ieņēmumi sastāv no:
1. Tiešie nodokļi
• Uzņēmumu ienākuma nodoklis (turpmāk tekstā „UIN”);
• Iedzīvotāju ienākuma nodoklis (turpmāk tekstā „IIN”);
• Valsts sociālās apdrošināšanas iemaksas (turpmāk tekstā „VSAOI”);
• Nekustamā īpašuma nodoklis.
2. Netiešie nodokļi
• Pievienotās vērtības nodoklis (turpmāk tekstā „PVN”);
• Akcīzes nodoklis;
• Vieglo automobiļu un motociklu nodoklis;
• Elektroenerģijas nodoklis;
• Muitas nodoklis.
3. Pārējie nodokļi:
• Dabas resursu nodoklis;
• Izložu un azartspēļu nodoklis.

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties