6. Potenciāli iespējamie reputācijas riski.
Abām organizācijām(kā jau līdzīgām pēc savas būtības) galvenie reputācijas riski ir vienādi. Ņemot vērā, ka pamata bizness abām firmām ir pārtikas produktu izgatavošana un tirdzniecība, tad lielākais reputācijas riska ir saistīts ar produkcijas kvalitāti. Neievērojot sanitārās normas vai izvēloties nedrošu izejvielu piegādātāju, uzņēmumi riskē ne tikai ar to, ka kāda produkcijas partija neatbildīs kvalitātes estētiskajām prasībām, bet arī var kaitēt patērētāja veselībai(piemēram salmonelozes saslimšana). Viens šāds skandāls var pamatīgi iedragāt uzņēmuma reputāciju un patērētāju uzticību tai. Nopietns risk sabojāt uzņēmuma reputāciju, ir sākt taupīt uz kvalitatīvu izejvielu aizstāšanu ar zemākas kvalitātes izejvielām. Domāju, ka nekļūdīšos, ja teikšu, ka ik viens no mums var nosaukt piemēru par kādu iestādi, kas sākotnēji bija ļoti populāra un apmeklēta, bet tad pēkšņi piedāvātais pakalpojums vai prece jūtami nokritās kvalitātē(piemēram sniegbalti baltā maize pēkšņi ir pelēcīga un negaršo vairs tik labi), turpinājumā strauji krīt apmeklētāju skaits un jau pēc nepavisam ilga brīža uzņēmums ir bankrotējis.
Otrs lielais risks ir saistīts ar uzņēmuma īpašniekiem. Latvijā, kur iedzīvotāju skaits ir neliels arī cilvēku par ko rakstīt dzeltenajai presei ir mazāk. Līdz ar to arī atpazīstamu uzņēmumu vadītājiem ir vairāk jāpiedomā pie savas reputācijas, jo skandāli, kuros potenciāli var tikt ierauti uzņēmumu īpašnieki, tiks tiešā veidā asociēti ar uzņēmumu.
…