Reklāma ir nozare, kurā ir viegli manipulēt ar cilvēkiem, liekot tiem pieprasīt preces, kas cilvēkam īstenība nav nepieciešamas. Reklāmveidotājiem ir iespējams izmantot dažādus slēptos un nelegālos reklāmas līdzekļus, lai piesaistītu patērētāju savai precei. Tomēr pastāv jautājums – cik tas ir korekti un ētiski? Tādēļ ir interesanti analizēt, ko par šiem un citiem jautājumiem saka Latvijas reklāmas profesionāļu ētikas kodekss.
Iepazīstoties ar kodeksa mērķi (1. punkts), visspilgtāk izceļas vārdi „piedāvā (..) profesionāļiem kritērijus to darbības izvērtēšanai”. Šī frāze izsaka to, ka kodekss nevienam neuzspiež savus noteikumus. Tomēr, ievērojot kodeksā teikto, reklāmas profesionāļiem būtu vieglāk izveidot labu reklāmu, kas atbilstu visiem standartiem un vēlāk nerastos problēmas, ka reklāmā ir izmantoti kādi slēptie motīvi, vai ka tās sižets ir kādu aizskarošs. Līdz ar to cilvēkos rastos nievājoša attieksme pret reklāmas parādīšanos un reklāma radītu pretreakciju savam mērķim.…