Mediju kvalitāte ir kā publicistiskās un ekonomiskās kvalitātes savienošana, tāpēc masu medijiem kā modernās sabiedrības funkcionālai sistēmai jāapmierina sabiedrības prasības. Latvijas mediji tirgus spiediena dēļ savu saturu arvien vairāk vienkāršo, tāpēc masu komunikācijā samazinās problēmu analīzes īpatsvars un palielinās izklaides materiālu kopējais apjoms.
Latvijas masu mediji atrodas attīstības procesā. Šis process vienādā mērā balstās uz iekšējiem nosacījumiem (tradīcijām) un ārējiem iespaidiem no Rietumiem un Austrumiem.
Mediji aizstāj komunikāciju, personīgās vajadzības, sociālās vajadzības. Raksturīgs arī dubultpersonības efekts. Pieeja medijiem kļuvusi nesalīdzināmi lielāka nekā gadsimta sākumā.
Mediji ir svarīgs sabiedrības modernizācijas faktors, tomēr pagātnes mantojumam ir ietekme līdz pat šodienai.
Latvijas mediji būs spējīgi konkurēt ar citu valstu medijiem tikai tad, kad pieņems Rietumu mediju spēles noteikumus.
Īpaši jāuzsver distancēšanās no iesaistīšanās partiju politikā, kas mazina auditorijas uzticēšanos. Mediju atrašanās pamatā ārzemju kapitāla rikās, var apgrūtināt nacionālo interešu īstenošanu mediju darbībā.
Līdz ar to vēl vairāk pieaug redakcionālās autonomijas nodrošināšanas nepieciešamība. Pieaug arī sabiedrisko raidorganizāciju nozīme.
…