Latvijā ir trīs lielas ostas: Ventspilī, Rīgā un Liepājā. Ostas ir nozīmīga valsts tranzītsistēmas sastāvdaļa un tie nodarbojas galvenokārt ar tranzītkravu pārkraušanu. Tranzītkravu plūsmas nozīmīgākais virziens ir no bijušām Padomju valstīm uz Rietumiem. Latvijas ostas turpina darboties galvenokārt ar kravu nosūtītājas, nosūtīto kravu īpatsvars ir 93%. Ventspils ostā nosūtīto kravu īpatsvars ir gandrīz 99%, bet Rīgas un Liepājas ostu darbībā samērā liela nozīme ir arī kravu saņemšanai.
Lai palielinātu ostu konkurētspēju, Rīgas Tirdzniecības osta un Ventspils osta darbojas brīvostas režīmā. Liepājas osta ir iekļauta Liepājas speciālajā ekonomiskajā zonā.
Liepājas osta līdz 1992. gadam bija slēgta armijas osta. Kravas operāciju veikšanai tā nebija paredzēta, tādēļ lielākā daļa piestātņu ir jārekonstruē. Šobrīd lielākā daļa no pārkrautajām kravām Liepājas ostā ir ģenerālkravas, no kurām apjomaā lielākās ir kokmateriāli un metāli.
Liepājā ir izveidota speciālā ekonomiskā zona, kas paredzēta, lai attīstītu un veicinātu tirdzniecību, rūpniecību, kuģniecību un gaisa satiksmi, kā arī starptautisko preču apmaiņu caur Latviju. Liepājas ekonomiskā zona aizņem 65% no pilsētas teritorijas. Tā ir 3739 ha liela, ietver Liepājas ostu (1197 ha), rūpnieciskās teritorijas (542,7 ha) un Liepājas starptautisko lidostu, kas aizņem 251,1 ha.…