Metodiskais komentārs – Pēc pēdējā jautājuma noskaidrošanas, skolotāja jautā: „Par kuru upi būs stundas temats?” Bērni izsaka savus spriedumus, uzklausa klasesbiedru spriedumus. Visi kopīgi nonāk pie secinājuma, ka stundas temats būs par Latvijas garāko upi – Gauju, ja skolēni ilgstoši nevar izdomāt, kāds būs stundas temats, tad skolotāja uzdod dažādus papildus jautājumus.
Galvenā daļa
• Skolotāja aicina skolēnus pastāsīt, ko viņi zina par Latvijas garāko upi. Skolotāja izdala katram informatīvo aprakstu par Upi – Gauju. ( skat. 3 pielikumu).
Metodiskais komentārs: Skolotāja aicina skolēnus, katram individuāli izlasīt informāciju.
Skolotāja lūdz skolēnu atzīmēt tekstā, kas no lasītā ir jauns (J), kas zināms (Z) par ko radies jautājums (?). Skolēni lasa informāciju. Skolotāja pasaka skolēniem, kad tie beiguši lasīt, paceļ roku. Kad izpildīts, skolotāja aicina skolēnus sadalīties pa grupām un pārrunāt izpildīto uzdevumu.
…