Kā norāda literatūra, mazu valstu viena no priekšrocībām ir to pārstāvju ievietošana kā līderiem dažādiem uzdevumiem, lai parādītu savu (piemēram, ES) labo gribu un godīgumu. Tieši tā arī Latvijas eksperti piedalījās ES padomdevēja misijā Ukrainā 2015. gadā, turklāt šajā gadā Latvija bija prezidentūras valsts Eiropas Savienībā. Tas, protams, nenozīmē, ka Latvija šajā gadā bija noteicošā valsts Eiropas Komisijā.
Lai maza valsts varētu iegūt ietekmi un dalību globālos procesos, viens no svarīgākajiem priekšnoteikumiem ir pozitīvas reputācijas kā demokrātiskas un cilvēktiesību aizstāvošas valsts radīšana starptautiskā vidē. Tā, kā Latvijai kā mazai valstij nav salīdzinoši daudz balsu Eiropas Savienībā un ekonomiski tā nespēj dot tādu ieguldījumu, kā ES lielvalstis, tipiska mazas valsts diplomātija ir meklēt un izmantot katru iespēju, lai popularizētu reputāciju. Mazas valstis drīzāk nevis nosaka procesu virzību vai jautājumu risināšanas metodes, bet gan paklausīgi pieņem lielvalstu padomus un ieteikumus, pretī saņemot, piemēram, finansiālu palīdzību vai pieredzi, kādu tās nevarētu gūt pašas par sevi.
…