20.-to gadu sākumā Latvijā sāka domāt par aviācijas izmantošanu miera laikā - par starptautiskas gaisa satiksmes līnijas atklāšanu pasta pārvadāšanai (jo ārzemēs uz gaisa satiksmi skatījās pozitīvi). Ar šādas gaisa līnijas palīdzību Latvijas lidotāji varētu iegūt labu lidošanas praksi, jo bez pastāvīgas trenēšanās nevar iztikt neviens lidotājs. Ar lidmašīnām varētu pārvadāt tikai pastu, bet arī tam būtu nozīme tikai tad, ja pārvadājumi būtu sistemātiski. Bez tam būtu vajadzīgs pietiekams daudzums korespondenču, citādi lidojumi neatmaksātos. Ar pasažieru pārvadāšanu 20.-to gadu sākumā būtu pareizi skatoties uz pretējiem viedokļiem, 1921. Gada pavasarī Latvijas valdība noslēdza ar vācu sabiedrību "Danziger Luftrederei" līgumu par gaisa satiksmes līnijas Rīga - Mēmele (Klaipēda) - Karalauči (Kaļiņingrada) atklāšanu jūlija mēnesī1. Visu maršrutu varēja veikt trīs stundās (salīdzinot ar dzelzceļu, kurš šo attālumu veica trīs dienās). Tomēr daudzi lidotāji uz šo sadarbību skatījās skeptiski, un 1921. Gadā kāda organizācija, kurā ietilpa vairāki vecie lidotāji un latviešu rūpniecības pārstāvji, iesniedza valdībai priekšlikumu atļaut tiem ekspluatēt galvenās līnijas, pieprasot vienīgi muitu tarifa atvieglinājumu un degvielas un smērvielas ieviešanai un garantēt ekspluatācijas tiesības uz trim gadiem2. Ministru kabinets 1922. Gada 10. Janvārī šī jautājuma izlemšanu atlika uz nenoteiktu laiku3. Latviešu rūpnieki neizprata valdības politiku, kura gaisa ceļu "būvēšanu" uz Latviju bija uzticējusi "Danziger Luftrederei", jo neviens tīri komerciāls uzņēmums, kas ekspluatē lidmašīnas kā satiksmes līdzekli, nevar pastāvēt, ja tam nav uz vietas savas aviācijas rūpniecības, savas fabrikas lidmašīnu un motora daļu izgatavošanai un remontam. "Danziger Luftrederei" bija vācu militāro uzņēmumu sabiedrība, kas uzpirkusi dažādas no kara lidmašīnām pārbūvētas satiksmes lidmašīnas (galvenokārt "F Jokerus"). Šai sabiedrībai neesot bijusi sava remontdarbnīca, bet remontdarbus varēja veikt tikai "F Jokera" fabrikā Amsterdamā. "Danziger Luftrederei"par lidojumu no Rīgas līdz Mēmelei gribēja saņemt 500 markas no katra pasažiera un 40 feniņus par katru pārvadāto vēstuli. Tas bija ļoti augsts tarifs. Šie lidotāji, kurus neapmierināja līgums ar "Danziger Luftrederei", iesacīja kontaktēties ar racionālākām firmām Vācijā, piemēram, "Junkers" sabiedrību, jo šī sabiedrība būvēja speciālas satiksmes lidmašīnas. Lidojot ar šīm lidmašīnām, gaisa satiksmes tarifs arī būtu zemāks.
…