1. Mācību komplekta vērtēšana pēc vispārīgajiem principiem:
1.1. Atbilstība izglītības valsts standartiem un mācību priekšmeta izglītības standartiem.
Svarīgākais uzdevums latviešu valodas mācībā ir radīt skolēnam iespēju attīstīt valodiskās sazināšanās prasmes, kuras atspoguļojās jau Mazās Zīles pirmajās lapaspusēs, kur, bērniem savā starpā sazinoties, jāiepazīstas ar jaunajiem klasesbiedriem un skolu. Arī Skolotāju rokasgrāmatā ir aprakstīti dažādi vingrinājumi skolēnu sadarbībai, lai attīstītu pāru un grupu darbu, kas tika veicināts jau pirmsskolas iestādēs. Tomēr pārsvarā skolēni sazinās tikai ar skolotāju, atbildot uz jautājumiem pēc izsaukšanas vai konkrēta uzaicinājuma, un grupu darba laikā skolotājs nevar kontrolēt bērnu pareizrunu, kas izpaužas tādā pašā līmenī kā starpbrīža laikā, tāpēc ir apsveicami, ja skolotājs stundu laikā prot bērnus iesaistīt diskusijās, kuras piedāvā grāmatas autori, tā pilnveidojot bērnu runas kultūru un valodas prasmes izmantošanu mācību procesā un pašizpausmē. Attīstīt valodiskās sazināšanās prasmi, gūt pietiekami plašu pieredzi uzsākt, uzturēt un pabeigt sarunu atbilstoši sarunas mērķim, runas situācijai, sarunbiedru specifikai, bērns iemācās tikai ar laiku, tāpēc uzskatu, ka grāmatas piedāvātie radošie, diskutējamie un grupu darbi ir atbilstoši bērnu vecumposma interesēm.
Valodas funkcionēšanas likumības un īpatnības, pilnveidot prasmi loģiski, leksiski un gramatiski precīzi izteikt savas domas, jūtas un gribu kā runā, tā rakstos, izkopt pareizrunas, ortogrāfijas un interpunkcijas iemaņas, skolēni apgūst gan lasot mācību grāmatu piedāvātos lasāmos tekstus, rakstot piedāvātos domrakstus burtnīcā, gan pārrunājot vai pārrakstot burtnīcās grāmatā dotos, piemērotos, uzdevumus, kā arī aizpildot darba lapas, darba burtnīcas vai Zīles ābecīti. Par valodas funkcionēšanas likumību un īpatnību skolēnu izpratni, skolotājs var pārliecināties pārbaudes darbu burtnīcā Es jau protu, darba burtnīcās un diktātu burtnīcā.
…