Uzdevumi:
• palīdzēt skolēnam noteikt teikuma uzbūvi.
• iepazīstināt un rast izpratni par vienkāršiem un saliktiem teikumiem.
• pārbaudīt skolēnu teorētiskās zināšanas, veicot atbilstošus uzdevumus.
Resursi: krīts, tāfele, interaktīva tāfele, pildspalva, Vēsma Veckāgana latviešu valodas grāmata 5.klasei,
Metodiskie paņēmieni:
• jautājumi un atbildes;
• uzdevumi;
• darbs ar mācību grāmatu;
• pārrunas un analīze par stundā izdarīto;
Novērtēšana: paslavēšana
Atgriezeniskā saite: pārrunas par paveikto
Stundas gaita
Skolotāja: Labrīt, bērni!
Skolēni: Labrīt!
Skolotāja: Šajā stundā pilnveidosim zināšanas par teikuma uzbūvi, mēs apgūsim jauno tēmu par “Teikuma gramatisko centru”. Īpašu uzmanību pievērsīsim teikuma priekšmetam un izteicējam.
Skolotāja: skolotāja lūdz paņemt burtnīcu un sagatavot grāmatu. “Burtnīcā, lūdzu, ierakstīt šīs dienas datumu un grāmatu atvērt 64.lapaspusē.” (skat. 1.pielik.).
Skolēni: pieraksta burtnīcā šīs dienas datumu un atver grāmatu.
Skolotāja: tad skolotāja ar skolēniem kopīgi atkārto iepriekš apgūto, uzdodot jautājumus un izpilda 77.uzdevumu no mācību grāmatas. “Tagad mēs izpildīsim 77.uzdevumu, Rota, lūdzu, lasi uzdevumu.”(2.pielikums.)
…