8. Nesavtīgas, uzupurējošas sievietes tēls “Kāds, kura nav” – Zīra, dodamās bēgļu gaitās uz Angliju, sastop mīlestību Iraidu, taču brīdī, kad abi mīlnieki varētu doties kopējā dzīvē, pēkšņi viņu dzīvē ienāk pazudušais Zīras vīrs, bez vārda bez sejas – kāds, kas nav. Zīra zemapziņā jūt, ka tas ir viņas vīts, arī vīrs sazīmē, ka Zīra – viņa sieva, pēc sataustītā dāvātā krustiņa un Zīra “noliek savas vieglās dienas”, uzupurējas kopjama vīra kopdzīvei. 9. Cik slikti viens otru pazīst pat tuvākie cilvēki un daudzos gadījumos tie nemaz nepūlas otrā cilvēkā ielūkoties dziļāk “Zaļā krūze” – Šeples kundze Dienvidvācijas pilsētā izīrē savu dzīvokli diviem jauniešiem, kuri viens strādā pa dienu, otrs – naktīs un tā ie iespējama divu īrnieku nesatikšanās. Taču, kad tiek likvidētas rūpnīcas Vācijā, rodas iespēja diviem īrniekiem satikties. Šelpes kundze novelk starp istabu palagu, abi sarunājas gultās gulēdami, līdz atklājas, ka viņi abi Ruta un Vurma kungs ir vīrs un sieva. Tā nu 50. gados izveidojās atsevišķi teātru centri – ASV (A.Eglītis) (Gunārs Grieze) (Raimonds Staprāns), Zviedrijā (M.Zīverts), Austrālijā – nošķirti ar savdabīgu teātra gaumi (U.Siliņš, skeči, Sidnejas latviešu teātris) 10. Skeči, latviešu folkloras izmantojums U.Siliņš “Spēka dēls” – spēka dēls, kas dodas pasaulē lai atpirktu savu dzintarzemi. “Miermīļa paradīze” – PSRS vara, Rietumu būda – Eiropas rietumu valstis, Aizjūra – ASV. Rezultātā Aizjūras priekšnieks augstsirdīgi ziedo vienu dolāru dzintarzemes atbrīvošanai, un Spēka dēla cīņas beidzas bez panākumiem. …