Pētījuma aptaujās var tikt iekļauti arī jautājumi, kas attiecas uz klientu interesi par uzņēmumu, attieksmi un tēlu. Šādos gadījumos liela nozīme ir patstāvīgi sniegtām atbildēm. “Patstāvīgs” nozīmē vienkārši to, ka intervētājs nepiedāvā respondentam informāciju, kas varētu palīdzēt viņam atbildēt uz uzdoto jautājumu. Taču svarīgi ir arī jautājumi ar piedāvātiem atbilžu variantiem (aided questions). Šādos jautājumos intervētājs sniedz respondentam informāciju, kas ir noderīga, atbildot uz jautājumu. Patstāvīgo atbildi parasti uzskata par spēcīgāku patērētāju domu indikatoru nekā atbildi, kas sniegta, piedāvājot variantus. Taču, jautājums ar iespējamo atbilžu variantiem palīdz atsaukt atmiņā vēl citas iespējas.
4) demogrāfiskā fāze, kurā tiek uzdoti demogrāfiskas dabas jautājumi, kas atklāj respondentu vecumu, nodarbošanos, bērnu skaitu ģimenē, ienākumus un citus delikātus personiskas dabas jautājumus.
5) pateikšanās fāze. Pateicība par respondenta veltīto laiku un sadarbību palīdz sekmēt uzticēšanos pētījuma veicējam un vēlreiz apliecina, ka respondenta viedoklis patiešām paliks konfidenciāls un ka neviens pēc šīs sadarbības vairs nemēģinās sazināties ar respondentu.
Anketas izmēģinājuma mērķis ir pārliecināties, ka anketa sasniedz pētnieka cerības attiecībā uz iegūstamo informāciju. Ir nepieciešami tikai mazi piemēri - 15 ir piemērots skaits īsai un parastai aptaujai, turpretim 25 var būt nepieciešami, ja anketa ir gara un kompleksa, ar daudziem atzariem un vairāku variantu iespējamību. Pastāv daži ļoti specifiski izmēģinājuma iemesli: 1) variācijas. Pētnieks meklē punktus, kas parāda lielāku variāciju nekā tas būs noderīgi cilvēku apakšgrupu noteikšanai, 2)nozīme. …