Pētījumus iedala kvalitatīvajos un kvantitatīvajos pētījumos. Tie ir divi pilnīgi pretēji un atšķirīgi pētījumu veidi.
Kvantitatīvie pētījumi tiek balstīti uz lielu ievāktās informācijas daudzumu. Tos iegūst, veicot masu aptaujas, iegūstot statistikas, veicot eksperimentus. Piemēram, pirmsvēlēšanu partiju uzstādītie reitingi.
Kvalitatīvie pētījumi vairāk cenšas atklāt konkrētu cilvēku domas, viedokļus, raksturus – svarīgas ir katra indivīda subjektīvās domas. Tās darbojas ar atsevišķiem izteikumiem, valodas fragmentiem. Tāda ir, piemēram, mākslas darba analīze. Kvalitatīvās pētījumu metodes ir novērošana un brīvā intervija.
* Metodoloģija parāda to, kā mēs saskatām problēmas un rodam tām risinājumu.
* Fenomenoloģija apskata sociālo fenomenu no darītāja viedokļa, no indivīda redzespunkta. Tā uzskata, ka cilvēki definē pasauli tā, kā viņi to saprot un izjūt. …