Sabiedrisko attiecību izpēte tiek izmantota sabiedrisko attiecību auditam, komunikāciju un sociālajam auditam, kā arī vides monitoringam.
Lai pētījumi būtu maksimāli precīzi un noderīgi tālākam darbam vispirms būtu ieteicams novērtēt reālo situāciju no neitrāla skatu punkta un izanalizēt to. Pētījumu metodes iespējams kategorizēt trīs virzienos:
aprakstošā metode - esošās situācijas analīze;
vēsturiskā metode - materiālu vākšana arhīvos, vēsturisku dokumentu izpēte;
hipotēzes pārbaude - pētījuma jautājumu pārbaude.
Tā par kā socioloģijas pētījumu metodes arī sabiedrisko attiecību pētījumu metodes iedala kvalitatīvajās un kvantitatīvajās pētījumu metodēs.
KVALITATĪVĀS PĒTĪJUMU METODES
Kvalitatīvās pētījumu metodes izmanto, lai:
noskaidrotu mērķauditorijas vēlmes un vajadzības, kas saistītas ar konkrēto uzņēmumu;
izprastu, kā tiek pieņemti lēmumi;
izprastu mērķauditorijas emocionālo attieksmi, uzskatus un uzvedību;
izvēlētos piemērotāko ideju vai koncepciju; …