Lai sniegtu nelielu palīdzību intervijas sagatavošanā, tiek izmantota 7 soļu taktika:
1.Temata apskate. Šajā pirmajā posmā jāformulē intervijas mērķis, koncepcija. Lai to izdarītu, jāpievērš uzmanība trīs galvenajiem jautājumiem:
Kāpēc? Pētījuma mērķis. Tas var būt tāds, lai pārbaudītu kādu faktu, informāciju- hipotēzi, kā arī lai uzzinātu ko jaunu. Vēl intervija var būt kā palīgmateriāls, lai veiktu kādu citu pētījumu.
Ko? Priekšzināšanas, uzsākot pētījumu.
Kā? Metodes izvēle- lai atbilstošāku to izvēlētos, nepieciešams jau pirms tās zināt pētījuma mērķi, jo no metodes izvēles ir atkarīgs arī tas, kādām vajadzībām pētījums tiek veikts- kāds būs gala rezultāts.
2.Intervijas dizaina izveide. Bieži vien tiek diskutēts, kādam vajadzētu būt respondentu skaitam, lai pētījums kvalitatīvs. –Jā respondentu skaits ir pārāk mazs, tad pētījumu nevar attiecināt uz lielāku sociālo grupu, bet brīdī, kad cilvēku skaits jau ir pietiekams- nav nepieciešams to paaugstināt, jo jaunu informāciju tas tāpat nesniegs.
Šajā procesa daļā vajadzētu izrēķināt cik daudz laika un līdzekļu tas prasīs, lai arī pati intervēšana nav laikietilpīgs process, bet pirms sagatavošanās soļi un rezultātu apkopošana prasa daudz vairāk laika. …