1. Fokusgrpas plānošana
• Ētikas jautājumi – lielākoties šādās fokusgrupās tiek izmantota videonovērošana, tāpēc parasti fokusgrupas dalībnieki par to ir jāinformē, paskaidrojot, ka ieraksti tiks izmantoti tikai pētnieciskiem mērķiem. Tāpat arī jāpaziņo, cik ilgi ieraksts pastāvēs un kad tas tiks iznīcināts. Ja tas nav iespējams/ir aizliegts, tad nākas veikt plašas piezīmes, kas var būt nedaudz grūtāk.
• Budžeta ierobežojumi – katram pētījumam ir savs budžets, tāpēc pētniekiem ir jāsaprot, vai dalībniekiem tiks piešķirta kāda simboliska naudas summiņa par veltīto laiku. Piemēram, ASV nav nekas neparasts, ka tirgus pētījumos katram fokusgrupas dalībniekam samaksā no 50 līdz 100 dolāru. Un ne tikai šeit iet runa par naudas atlīdzību dalībniekiem, bet arī konkrētas vietas noma, lai radītu dalībniekiem pēc iespējas patīkamāku vidi un ērtības.
• Dalībnieku atlase – dalībniekus nevajadzētu fokusgrupai izvēlēties nejauši. Jāizvēlas pēc iespējas atšķirīgāki cilvēki gan pēc dzimuma, vecuma, gan sociālekonomiskā statusa, jo tas var sekmēt datu interpretāciju un salīdzināšanu. (protams, viss ir atkarīgs arī no tā, kāds ir šis pētījums)
• Grupu struktūra – katrs pētījums izvēlas to, vai viņš ņems strukturēto vai nestrukturēto formātu intervijai/sarunai. …