KVALITĀTES DEFINĪCIJAS
Derīgs lietošanai (Durans)
Atbilstība prasībām (Krosbijs)
Klienta vēlmju piepildīšana tagad un nākotnē (Demings)
Produkta vai pakalpojuma visu to raksturlielumu kopums caur kuriem šis produkts vai pakalpojums apmierina klienta prasības (Feigenbaums)
Vienības īpašību kopums, kas spēj izpildīt paziņotās un sagaidāmās vajadzības (ISO).
Tā pat kvalitāte nozīmē arī patērētāju apmierināšanu.
E. Deminga aplis
Vēsture
1959 MIL-Q-9858 (Amerikas militārais standarts) Sabiedroto kvalitātes nodrošināšanas publikācijas
1973 Lielbritānijas aizsardzības ministrijas standarti
1979 BS 5750,1,2 un 3 daļa (gandrīz ekvivalents ISO 9001,2,3:1987)
1987 IS0 9000 sērija
1994 ISO 9000 sērijas otrais variants
2000 IS0 9000 sērijas trešais variants
Starptautiskā standartizācijas organizācija - (International Standartization Organization - ISO) dibināta 1947.g
Hārvijs un Grīns uzskata, ka kvalitātes izpratnes iespējas var grupēt vairākās kategorijās, no kurām svarīgākās ir:
bezkļūdu kvalitāte (zero errors).
kvalitāte pēc principa “piemērotība nodomam” (fitness for purpose).
kvalitāte pēc izcilības principa.
kvalitāte pēc principa – pārveidošana.
kvalitāte pēc sliekšņa principa.
Astoņi kvalitātes vadības principi
ISO 9001:2000
Uz klienta prasību apmierināšanu orientēts uzņēmums;
Vadības līdzdalība;
Darbinieku līdzdalība;
Procesa pieeja;
Sistēmas pieeja vadībai;
Nepārtraukti uzlabojumi;
Lēmumu pieņemšana, balstoties uz faktiem;
Abpusēji izdevīgas piegādātāju attiecības.…