Kurss: PR. No 1998/1999 mācību gada pierakstiem.
PR definīcijas.
NB - 1979. gadā ASV 1. reizi tika definētas PR!
PR varētu definēt kā saskarsmes mākslu, kas prasa zināmu izpratni. Tās neapšaubāmi ir mūsu gs. produkts. PR iever sevī divpusēju komunikāciju, informācijas nodošanu un saņemšanu.
PR - apzināta un plānota darbība, kas vērsta uz sabiedrību, kas tieši vai netieši saistīta ar organizāciju. Mērķis - radīt uzticību sabiedrības un organizācijas starpā.
PR rada nepieciešamo gaisotni, lai organizācijas mērķi tiktu saprasti un pieņemti.
PR - ētiska propaganda.
PR darbības jomas:
publicitāte
komunikācija
attiecības starp valdību un sabiedrību, lobēšana (Public Affairs)
finansu PR
ražošanas attiecības (attiec. starp darba devēju un ņēmēju)
reklāma
attiecības ar minoritātēm
programmu plānošana
mediju attiecības
propaganda
izglītība (kursi, semināri)
PR speciālists darbojas:
plānošanā (kopā ar organizācijas menedžeriem)
vadībā (iekšējā komunikācija, skaidro vadības plānus)
kā padomdevējs (noskaidro viedokļus, izskaidro tos)
analīzes procesā, izpētē (tendences, konflikti, neizpratne)
kā naudas vācējs
PR speciālists var būt organizācijas pastāvīgs darbinieks, aģentūras pārstāvis vai darboties patstāvīgi.
PR aktivitātes principi:
savā darbībā balstās uz realitāti nevis pieņēmumiem
veic sabiedrības izpēti (aptaujas, intervijas, datu pārpirkšana)
izstrādā plānu jebkurai darbībai
sabiedrība intereses stāda 1. vietā
nemelo :))))
ir savdabīgs ombudsmens (konfliktu novēršana)
realizē team-work, jo vienatnē ir grūti pieņemt lēmumus
kontrolē plāna izpildes gaitu un veic novērtēšanu
meklē noderīgus cilvēkus un kontaktus
PR ietver sevī:
psiholoģiju
politoloģiju
vēsturi
žurnālistiku
PR izprot divejādi:
preses aģents, strādā ar medijiem; uzdevums - piesaistīt uzmanību, dot info
attīstības sekmētājs - realizē programmas, analizē reakciju, piesaista līdzekļus organizācijai, darbojas iekšējo konfliktu novēršanā, veido komunikāciju darbinieku un vadības starpā
PR un mārketings
PR un mārketinga speciālisti bieži darbojas kopā, jo abi veicina pārdošanu. PR, atšķirībā no mārketinga, pārdod uzņēmumu, organizācijas vārdu. PR darba lauks ir plašāks nekā mārketingam.
…