4. Kultūras mārketinga darbības instrumentu raksturojums (Mārketinga mikss - 7P).
1.Produkts- viens no būtiskākajiem. Uz produkta bāzes balstās pārējie instrumenti. Ir jādomā par produkta dažādību. Mākslinieciskā programma vai saturs atbilst pašai organizācijai. Svarīga kvalitāte- kādi raksti, esošie dizaineri, mākslinieki u.c. Produkta dizains- teātrim tā būs scenogrāfija, kostīmi, horeogrāfija, vai ir konkurence, vai jānostiprinās tirgū. Zīmols- vai ir pareizi veidots, varbūt arī cilvēki, piemēram, operā A.Žagars. Izmērs- pēc iespējas ekoloģiskāk, svarīga funkcionalitāte. Produkta aktualitāte mūsdienās. Produkta garantija (kvalitāte), atpakaļatdošana (lai piesaistītu patērētāju).
2.Cena- izveidošana jeb cenrāža cena (reālā cena par ko pērkam), cenu diferencēšana (bērni, jaunieši, pensionāri u.c.) arī pēc iespējām, pēc prestižuma. Gūstot peļņu. Atlaides- lai pieradinātu, svarīgs maksājuma periods. Kredīta noteikumi- mazu cenu sakrāsi, lielai vajadzīgs kredīts.
3.Vieta- produkta izplatīšana pareizā laikā, vietā nodrošina produkta vai pakalpojuma ritmiskumu un drošību. Kad, kur piedāvā produktu. Ja izvēlēsies nepareizu vietu, zudīs jēga. Ritmiskums un drošība- pieradina pie ritma, tas garantē, ka pasākums notiks. Svarīgs produkta pārklājums ar ģeogrāfisko izvietojumu- pieradina cilvēkus nākamajam gadam. Sortimenta un novietojuma pozīcija- kāds ir sortiments, ko piedāvā. Ir svarīgi apzināties novietojumu, vai tas ir izdevīgs patērētājiem (Jaunais Rīgas teātris-nav kur novietot auto), novietošana lielveikalos pērk/īrē vietas kur novietot preces. Kā vesti, pārvadāti produkti (transports).
…