Principālā shēma – dīzeļos pielieto virzuļu degvielas sūkņus ( virzuļus sauc par plūsmdaļiem ). Sūknis sastāv no plūsmdaļa un korpusa. Darba puse ir nodalīta no iesūkšanas un spiediena daļas un aprīkota ar iesūkšanas un spiediena vārstiem. Plūsmdalim kustoties uz leju, darba pusē uzrodas reakcija, ieplūdes vārsts atveras un degviela caur cauruļvadu piepilda darba pusi. Kad plūsmdalis sasniegs apakšējo pp – ieplūdes vārsts aizveras. Plūsmdalis pārvietojās uz augšu ar speciālu kulaciņu mehānismu. Sākumā – dodoties plūsmdalim uz augšu – atveras spiediena vārsts, un degviela pa degvielas cauruli tiek padota uz sprauslu un tālāk uz dzinēja cilindru. Kad plūsmdalis nonāk augšējā pp – beidzas degvielas padeve un spiediena vārsts aizveras. Darba procesā degvielas padeve cilindrā mainās atkarībā no slodzes. Degvielas padevi cilindrā izmaina ar pārplūdi, kuras daļa nonāk atpakaļ degvielas tvertnē jeb sūkņa iesūkšanas kamerā.
Zīmējumā redzams – no labās puses daļa ( M ), kura vienāda plūsmdaļa gaitas garumam un attiecīgam degvielas daudzumam, kurš padodas ar sūkni ieplūdes laikā pie max dzinēja slodzes. Šo degvielas daudzumu var pamazināt sekojoši:
1.Pārpludinot degvielas daļu spiediena gaitas sākumā plūsmdaļa gaitai ( daļa bb ) - punktotā līnija – pārplūde, nepārtraukta padeve. …