Jaunais 2007.gads daudziem cilvēkiem nāca ar vilšanos atverot savu pasta kastīti – tur viņi neatrada jau ierastos laikrakstus, ko bija pasūtījuši. Kad tika sacelta trauksme izrādījās, ka pie nesaņemtajiem laikrakstiem ir vainīgs Latvijas pasts un tā jaunieviestā piegādes sistēma.
Ieviešot jaunu preses piegādes sistēmu, iepriekš neparedzētu tehnisku iemeslu dēļ ir aizkavējusies preses piegāde. Preses abonēšanas datorsistēmas problēmu dēļ Latvijas Pasts nevar centralizēti veikt preses abonēšanas šķirošanu, izmantojot jaunās datorprogrammas iespējas, bet veic šķirošanu katrā pasta nodaļā, līdz ar to preses piegāde aizkavēsies.
Jaunā preses piegādes sistēma ir veidota uz datorprogrammas bāzes, kas veic centralizētu un automātisku visu abonēto preses izdevumu sašķirošanu pa konkrētiem klientiem. Tādējādi paātrinās abonēto preses izdevumu sašķirošana un līdz ar to arī piegāde klientiem, jo pastniekiem pasta nodaļās vairs nebūs pašiem jāsadala abonētie izdevumi pa klientiem.
Tomēr iepriekš neparedzētu datorsistēmas problēmu dēļ šorīt nebija iespējams izmantot jaunās datorsistēmas datus abonēto izdevumu centralizētai šķirošanai.
Latvijas Pasts atvainojas klientiem par sagādātajām neērtībām un dara visu iespējamo, lai iespējami īsākā laikā novērstu minētās tehniskās problēmas un nodrošinātu preses piegādi. Visi abonētie preses izdevumi atrodas pasta nodaļās, un pasta darbinieki veiks to šķirošanu ar rokām, lai tos varētu piegādāt klientiem.
2.Latvijas pasta reakcija krīzes situācijā
1) Pirmā Latvijas pasta (turpmāk LP) reakcija bija atvainošanās klientiem un paskaidrojums par to, ka šādu situāciju izraisījusi jaunā šķirošanas sistēma, kā arī solījums darīt visu iespējamo lai pēc iespējas ātrākā laikā novērstu tehniskās problēmas. 02.01.07.
2) LP SA nodaļas vadītāja Inese Kreicberga 05.01.07. nāk klajā ar skaidrojumu, ka kļūmes radušās gan klientu, gan laikrakstu un žurnālu izdevniecību neprecīzi iesniegtā informācija par klientu adresēm un pasta indeksiem. Tāpēc pasta darbiniekiem šie dati jāprecizē, jāpārbauda, jālabo. Kopumā jāpārbauda vairākus simtus tūkstošu klientu veikto pasūtījumu datus.
3) 06.01.07. Joprojām traucēta preses piegāde abonementiem (arī tiem, kas datus norādījuši pareizi). Pasts sola, ka situācija tiks normalizēta līdz 10.janvārim. Ir atvērts bezmaksas tālrunis, pa kuru klienti var zvanīt un informēt par pasūtījumu piegādes problēmām un arī precizēt savus datus bāzē. LP neatklāj cik klientiem ir traucēta preses piegāde un kamēr netikšot līdz galam sakārtotas neprecizitātes datu bāzē arī neizpauž bāzes sakārtotības pakāpi un procentuālo gatavību darbam.
4) LP nāk klajā ar paziņojumu, ka līdz 15.janvārim preses izdevumu piegāde jāatsākas normālā režīmā. 15.01.07. būšot arī pieejama pretenziju anketa, lai LP varētu precīzi noskaidrot cik klientiem ir sagādātas neērtības nepiegādātās preses dēļ. Tikšot arī piedāvāta naudas vai kāda cita alternatīva kompensācija.
…