Jaukts teorētiskais modelis: Mācīšanās teorētiskais DM (didaktiskas jēdziena izpratne un izglītības priekšnosacījumu analīzi)+Komunikatīvais DM (emancipācija un mācīšanas un mācīšanās procesu saistība ar sabiedrību un politiku + Curriculum DM (mācīšanās mērķu un kontroles prioritāte) + Izglītības teorētiskais DM (perspektīvās plānošanas shēma vairākām stundām un didaktiskā analīze, kurā prioritātei r mācīšanās mērķiem, nevis satura, akcentējot demokrātisko socializāciju)
Instrukcija
attiecas nevis uz mācību stundu, bet gan uz visu tematu
primārs nevis saturs, bet gan mērķi
Modeļa apraksts:
Izglītība kā emancipācija. Tā vispārīga- tas nozīmē visiem, vispusīga (sirds, galva, roka) vispārinoša (galvenās problēmas miers, ekoloģija, starpkulturalitāte, es-tu attiecības, jaunās tehnoloģijas;
Individuālie mācīšanās mērķi vērsti uz pašnoteikšanās, līdzdalības un solidaritātes spēju attīstību.
Mācīšana un mācīšanās ir mijiedarbības process: skolēni tiek iesaistīti mācību plānošanā un analīzē…