Kravu iekraušanas un izkraušanas darbi ir transporta procesa sastāvelements. Kravu iekraušanas un izkraušanas darbu organizēšana lielā mērā ietekmē arī kravu pārvadājumu organizēšanu, jo laika patēriņš kravu iekraušanai ritošajā sastāvā un izkraušanai no tā jūtami ietekmē ritošā sastāva darba ražīgumu.
Kraušanas darbu mehanizācijas un organizācijas līmeņa ietekme saistīta kā ar transportlīdzekļu dīkstāvēm, tā arī transportēšanas izmaksām kopumā. Tā, piemēram, piegādājot preces, izejvielas un materiālus, nepietiekami mehanizētas un organizētas kraušanas zonas gadījumā rodas transportlīdzekļu dīkstāves un pieaug kraušanas izmaksas. Tāpēc svarīgi izvēlēties atbilstošus kraušanas mehānismus.
Viens no visvairāk izplatītajiem stacionāro celtņu tipiem ir tilta celtņi (skat. 3.2.att.). Galvenā tilta celtņa priekšrocība ir tā, ka celtnis var apkalpot samērā lielus laukumus, bet pats aizņem minimālu platību- platību, kuru aizņem sliedes, un to pamati. Tilta celtņus visbiežāk montē slēgtās telpās, kur grīdas laukums aizņemts ar tehnoloģisko iekārtu, sagatavēm, kravu utt. Tilta celtņu raksturīga iezīme ir tā, ka to sliežu ceļš ir novietots virs zemes līmeņa uz speciālām kolonnām vai estakādēm. Tilta celtņu celtspēja ir līdz 1000 kN un lielāka. [1;126]