Koučings (no angļu vārda coach – treneris, konsultants) ir viens no personisko un biznesa mērķu sasniegšanas instrumentiem. 1
Koučings kā biznesa instruments un koučs kā profesija pasaulē pazīstami jau vairāk nekā 25 gadus. Tā aizsākumi meklējami 1970. gados ASV, kad koučings uzplauka menedžmenta jomā kā sporta un biznesa veiksmīgāko stratēģiju apkopojums, vēlāk arī kā dzīves koučings (life coaching) augstākā līmeņa vadītājiem, kuri saprata, ka viņu dzīve neaprobežojas ar prestižu darbu, dārgu auto un lielu māju, bet ka dzīvē jābūt kam vēl, kas spēj sniegt personīgo piepildījumu un gandarījumu. No 1980. gadu vidus to sāka izmantot arī Eiropā un tagad savu popularitāti koučings sāk gūt arī Latvijā.2
Sākotnēji termins „koučings” nozīmēja īpašu psiholoģisko treniņu formu sportistiem, kuri bija orientēti uz izciliem rezultātiem (golfā, tenisā). Par koučinga pamatlicēju tiek uzskatīts Džons Vitmors. Laika gaitā koučingu, kā efektīvu metodi augstu mērķu sasniegšanā, sāka pieprasīt biznesmeņi, politiķi un sabiedriskie darbinieki. Koučings sāka ieņemt svarīgu lomu biznesā un ilgu laiku bija tikai augstākā līmeņa vadītāju privilēģija. Augsti stāvoši vadītāji meklēja koučus, kuri palīdzētu tiem attīstīties gan profesionālajā, gan arī personiskajā jomā.…