Konsekventa izpēte uzrāda, ka atbildes reakciju var palielināt piedāvājot samaksu, kā daļu par pārsūdzības sadarbību. Bieži vien, lai panāktu lielāku aptaujas efektivitāti, tiek veiktas dažādas izlozes, kur var laimēt vērtīgas balvas. Izsūtīšanas ātrums ietekmē arī anketas izskatu, ja anketa tiek iedota „uz rokas” lielākoties tā ir vienkārša izskata – papīra lapa.
Telefonu aptaujās ļoti būtisks aspekts ir balss un komunikācijas prasmes, kā arī spēja pārliecināt. Intervētājam jābūt ar skaidru balss tembru, pieklājīgam un pozitīvam, tādam, lai respondentam ir patīkami atbildēt uz jautājumiem. Tieši ziņas, vēstījuma sūtīšana ietekmē atbildes reakciju gan telefona aptaujās, gan pasta un pārējās.
Aptaujas rezultātus ietekmē respondentu atsaucība, tādēļ ja respondentu atsaucība ir 50 procenti, tas ir ļoti augsts rezultāts, labs un vēlams rezultāts ir ja trešdaļa respondentu ir atbildējuši uz jautājumiem. Šie rādītāji var katrā aptaujas modelī būt dažādāki.
Mūsdienās elektroniskās aptaujas ir kļuvušas par dažu portālu neatņemamu sastāvdaļu, tieši tehnikas attīstība pārņem šo aptaujas veidu.
Aptaujas datu priekšrocības ir tas, ka dati var tikt iegūti ātri, ērti, nepielietojot lielus līdzekļus, salīdzinot ar intervēšanas metodi, kur var būt intervētāja ietekme, kā arī augsts sociālās vēlamības līmenis.
Apkopojot visu, var secināt, ka ar aptauju palīdzību ir iespējams izpētīt lielu iedzīvotāju grupu viedokli par ļoti dažādām tēmām, šī ir viena no visvairāk pielietojamām metodēm sociālajos pētījumos.
…