Kontentanalīze ir ļoti populāra pētniecības tehnika sevišķi masu mediju izpētē. Piemēram, ar kontentanalīzes palīdzību var pētīt reklāmu kādā masu medijā, noziegumu un agresijas attēlošana uz patiesību balstītos televīzijas policijas šovos, dzimumu atšķirības bērniem domātās reklāmās u.c. Tajā ir sastopami daudzi tādi paši soļi, principi kā anketēšanā, sevišķi izlases procedūra, kurai jābūt ļoti detalizētai un objektīvai.
Runājot par kontentanalīzes derīgumu, jāuzver, ka derīgums nozīmē to cik labi konkrētā pētniecības tehnika spēj noteikt, izmērīt to, ko vēlas izmērīt. Ir izstrādātas vairākas metodes, ar kuru palīdzību tiek noteikta veiktās kontenanalīzes derīgums, atbilstība.
Kontenanalīze tiek vadīta vairākās, nošķirtās pakāpēs jeb soļos. Lai gan šeit šie soļi ir sakārtoti noteiktā kārtībā, tos pielietot iespējamas dažādas kombinācijas:
1.Pētījuma jautājuma vai hipotēzes formulēšana jābūt skaidri definētai, lai izvairītos no nevajadzīgu uzdevumu veikšanas datu vākšanas procesā. Kontentanalīzi vada labi izstrādāti jautājumi un hipotēze, tādēļ to veidošanai ir jāpievērš īpaša uzmanība. Pētījuma jautājumus iespējams izstrādāt balstoties arī jau uz kādu gatavu teoriju. Labi definēti pētījuma jautājumi vai arī hipotēzes palīdz attīstīt akurātas un precīzas satura kategorijas, kas palīdz iegūt daudz vērtīgākus datus.…