46. Kāda ir pasākumu daudzveidības un notikumu kalendāra nozīme tūrisma attīstībā?
• liela nozīme ir godīgai un ilgtspējīgai tūrisma organizēšanai, kas ļauj izmantot atpūtas pasākumus, lai veicinātu taisnīgu tirdzniecību, solidaritāti un ekoloģiski līdzsvarotu attīstību;
• liela nozīme ir valsts struktūrām, jo īpaši teritoriālajām iestādēm un apvienībām, lai nodrošinātu iespējami plašāku piekļuvi atpūtas pasākumiem, cita starpā trūcīgākajām iedzīvotāju grupām un jauniešiem (atpūtas nometnes un centri, sporta un kultūras pasākumi u. tml.), vienlaikus tajos iesaistot visplašākos sociālos slāņus
• mākslas un kultūras pasākumu, kā arī sporta sacīkšu rīkošana veicina mobilitāti un piesaista tūristus rīkojot un pienācīgi popularizējot kultūras pasākumus, mūzikas festivālus, mākslas izstādes un tamlīdzīgus pasākumus, tiek veicināts kultūrtūrisms, kam ir izšķiroša nozīme, ja Eiropa arī turpmāk vēlas būt tūristu visbiežāk apmeklētā vieta pasaulē;
47. Kāda ir pašvaldību savstarpējās konkurences nozīme tūrisma attīstībā?
Sadarbība nereti tiek analizēta racionālās rīcības teorijas un spēļu teorijas kontekstā, jo tradicionāla, dabiska rīcība gan indivīdam, gan organizācijai ir konkurēt jeb darboties savu mērķu sasniegšanai. Plašākā mērogā sadarbība un konkurence nav tikai konkrēta novērojama darbība, bet gan principu,uzskatu un plānu kopums, kas izpaužas konkrētās darbībās.Runājot par sadarbību pašvaldību starpā, vairāku pētījumu rezultāti liecina, ka pašvaldību sadarbību galvenokārt motivē iespēja piedāvāt lētākus pakalpojumus iedzīvotājiem uniespēja realizēt savā teritorijā apjomīgākus projektus, nekā tas iespējams vienai atsevišķai pašvaldībai. Kopumā sadarbība tiek uzskatīta par instrumentu, lai efektīvāk risinātu dažādas problēmas, ar ko saskaras vietējā pārvalde. Lai arī sadarbība tiek atzīta par efektīvu un pārņemšanas vērtu praksi, tās realizēšanu ietekmē dažādi faktori. Piemēram, sadarbību starp pašvaldībām kavē uz centralizāciju orientēta valsts pārvalde, vēlme pēc lokālas autonomijas, ekonomisko interešu sadursme, kā arī sabiedrībā eksistējošas normas, kas atbalsta konkurenci, nevis sadarbību.
48.Kādi ir vērtēšanas kritēriji preču un pakalpojumu cenu atbilstībai to kvalitātei?
Pēc vērtēšanas kritērijiem tiek izvērtēts, kurš no atlasītajiem piedāvājumiem ir saimnieciski visizdevīgākais. Vērtēšanas kritēriji atspoguļo prioritātes attiecībā uz iepirkuma priekšmeta īpašībām, t.i., nodrošina labāko izmaksu un kvalitātes attiecību.
Objektīvi izvēles kritēriji ir saistīti ar iepirkuma priekšmetu, pamatoti ar pircēja vajadzībām, ir objektīvi salīdzināmi vai izvērtējami (vienādās mērvienībās, piemēram, cena/stundā, cena/kg).
• izvēlas piedāvājumu ar viszemāko cenu vai saimnieciski visizdevīgāko piedāvājumu.
49. Kāda ir tūrisma žurnālistikas vieta tūrisma attīstībā?
Tūrisma žurnālistika iepazīstina ar valsti, respektīvi, ar valsts vēsturiskiem aspektiem, kultūru, tradīcijām un kultūrvesturiskiem objektiem ar mērķi popularizēt konkrētu valsti un rosināt doties ceļojumā, lai gūtu personisko pieredzi. Žurnālisti var valsti parādīt gan no pozitīvās puses, gan negatīvās.
…