-
Konspekts starptautisko sakaru mācībā
2011. - 2015. g.
Jebkurš transportēšanas veids
EXW No rūpnīcas (nodošanas vietas nosaukums)
FCA Franko pārvadātājs (nodošanas vietas nosaukums)
CPT Transportēšana apmaksāta līdz (galamērķa vietas nosaukums)
CIP Transportēšana un apdrošināšana apmaksāta līdz (galamērķa vietas nosaukums)
DAT Piegādāts līdz terminālam (galamērķa vietas vai ostas termināla nosaukums)
DAP Piegādāts līdz vietai (galamērķa vietas nosaukums)
DDP Piegādāts ar nodevas samaksu (galamērķa vietas nosaukums)
Transportēšana pa jūru un iekšējiem ūdensceļiem
FAS Franko gar kuģa bortu (iekraušanas ostas nosaukums)
FOB Franko uz kuģa klāja (iekraušanas ostas nosaukums)
CFR Cena un frakts (galamērķa ostas nosaukums)
CIF Cena, apdrošināšana un frakts (galamērķa ostas nosaukums)
EXW (Ex Works) - Pārdevēja vienīgais pienākums ir atdot preci pircējam vai tā pārstāvim, šajā laikā prece var atrasties pārdevēja ražotnē vai telpās. Pārdevējs nav atbildīgs par preces uzkraušanu uz transporta līdzekļa. Pircējs uzņemas visu transportēšanas risku. Ex Works noteikumi paredz vismazāko pārdevēja atbildību.
FCA (Free Carrier) - Pārdevējam jānogādā krava līdz transportētājam, vai tā pārstāvim norādītajā vietā. Par kravas sabojāšanu, pazušanu atbild pārdevējs līdz pārvadātāja vai tā pārstāvja noliktavai. Pēc pircēja pieprasījuma pārdevējam ir jāuzrāda dokuments par preces nodošanu / saņemšanu, ko ir izdevis pārvadātājs vai tā pārstāvis.
CPT (Carriage Paid To) - Pārdevējs maksā ceļu līdz norādītajai vietai, transportētājam vai transportētāja pārstāvim. Par kravas sabojāšanu, pazušanu transportēšanas laikā ir atbildīgs pārdevējs līdz pirmā pārvadātāja vai aģenta noliktavai. Ja rodas papildus izdevumi kravas transportēšanas laikā, tad līdz pirmajai noliktavai tos sedz nosūtītājs, bet tālāk pircējs. Pēc pircēja pieprasījuma pārdevējam ir jāuzrāda dokuments par preces nodošanu/saņemšanu, ko ir izdevis pārvadātājs vai tā pārstāvis.
CIP (Carriage and Insurance Paid to) - Noteikumi līdzīgi CPT, bet pārdevējam ir krava jāapdrošina. Apdrošināšanas prēmiju maksā pārdevējs. Pārdevēja pienākumi beidzas pēc kravas nogādes līdz transportētāja vai tā pārstāvja noliktavai.
DAT – (Delivered At Terminal) - Pārdevējs sedz izmaksas par pārvadājumu līdz noteiktai noliktavai galamērķa valstī, izņemot izmaksas, kas saistītas ar importa deklarācijas noformēšanu, un uzņemas visus riskus līdz kravas izkraušanai norādītajā galamērķa valsts noliktavā.
DAP – (Delivered At Place) - Pārdevējs sedz izmaksas par pārvadājumu līdz noteiktai vietai galamērķa valstī, izņemot izmaksas, kas saistītas ar importa deklarācijas noformēšanu, un uzņemas visus riskus līdz brīdim, kad krava ir gatava izkraušanai; izkraušanu veic pircējs.
DDP (Delivered Duty Paid) - Par kravas nosūtīšanu līdz saņēmēja durvīm maksā pārdevējs, ieskaitot nodokļus muitai. Par nodokļiem iespējamas atrunas, piemēram, DDP izņemot Dabas resursu nodokli. Pārdevējs ir atbildīgs par kravas bojājumiem visā transportēšanas laikā līdz saņēmēja durvīm.
…
1. Brīvā tirdzniecība, tās raksturojošās pazīmes 2. Protekcionisms, tā cēloņi, priekšrocības un trūkumi 3. Ražošanas/pakalpojumu starptautiskās specializācijas priekšrocības 4. Valsts iekšējā tirgus aizsardzība 5. Latvijas produkcijas eksporta/importa struktūra, dominējošās valstis 6. Latvijas eksporta tirgus virzieni 7. Latvijas eksporta/importa ietekme uz transporta attīstību 8. Valsts atbalsts (atbalsta iespējamība) Latvijas eksportam 9. INKOTERMS 2000 un 2010, tā pielietošana starptautiskajā tirdzniecībā
- Konspekts ekonomikā
- Konspekts starptautisko sakaru mācībā
- Pārskats par palīdzību Latvijai
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Globālās finanses
Konspekts vidusskolai28
-
Pārskats par palīdzību Latvijai
Konspekts vidusskolai16
-
Lekciju konspekts uzņēmējdarbības finansēs
Konspekts vidusskolai4
-
Konspekts uzņēmējdarbībā
Konspekts vidusskolai38
-
SVF - darbības mērķi un stratēģija
Konspekts vidusskolai8