Personāla vadības informācijas sistēmas
IS klasifikācija: transakciju, vadības informācijas, lēmumu atbalsta, ekspertu sistēmas
Vadības IS uzņēmumā: grāmatvedība un finanses, komunikācijas sistēmas, pamatprocesu atbalsta sistēmas, administratīvā atbalsta sistēmas, personāla vadības IS
Vadības IS uzņēmumā atbalsts: stratēģiskais, pamatfunkciju, administratīvais.
IS ietekme uzņēmumā: jaunas IS ieviešana ir kas vairāk nekā tikai programmatūras un aparatūras ieviešana.
Jauna IS maina: darba raksturu, nepieciešamās prasmes, procesu vadību, organizatorisko struktūru. Ieviešot jauno tehnoloģiju, jāņem vērā cilvēki, kuriem ar to būs jāstrādā.
Iespējamā IS ietekme: automatizācija, procedūru racionalizācija, biznesa pārbūve vai pārbīde.
Zemākā vadības līmeņa informācijas vajadzības: iepriekš noteikta struktūra, plānotā, detalizētā, bieža, par jau notikušām lietām, šauri specializēta.
Augstāka vadības līmeņa informācijas vajadzības: iepriekš neparedzēta un vienreiz lietojamā struktūra, neplānotā, apkopojošā, reti lietojamā, vērsta uz nākotni un ar plašu redzesloku.
Vadības informācijas sistēmas: informācija ir iepriekš noteikta. Informācijas sagatavošanas veidi: periodiskie plānotie pārskati, ziņojumi ārkārtējos gadījumos, pārskati uz pieprasījumu, lietotāja veidotie pārskati. Iespējami dažādi piegādes veidi.
Lēmumu atbalsta sistēmas: nodrošina interaktīvu atbalsta lēmumu pieņemšanas procesā. Izmanto: specializētās datu bāzes, lietotāja ieskātus un vērtējumu, interaktīvu modelēšanas procesu.
Personāla vadības funkciju automatizācija
PV tendences-mērķi: Optimizēt procesus un samazināt izmaksas, paaugstināt kvalitāti un uzlabot sniegumu, veicināt darbinieku efektivitāti, piesaistīt un motivēt izcilākos darbiniekus, savienot darbinieku individuālos mērķus ar korporatīvo stratēģiju, praktiski pierādīt, ka PV stratēģijas un risinājumi sniedz ieguldījumu uzņēmuma biznesa attīstībā.
PV tendences-līdzekļi: procesu un funkciju optimizācija, ārpakalpojumu ieviešana un izmantošana, īstermiņa darbinieki (projektu tipa attiecības), procesu un funkciju automatizācija.
Automatizējot PV iespējams palielināt PV funkciju efektivitāti caur automatizāciju, paaugstinātu precizitāti, atbildības sadalīšanu. Personāla vadītājs ir stratēģiskais partneris – tiks novērtēts pēc tā, cik lielā mērā viņa PV organizācijas ir ieguldījusi uzņēmuma stratēģisko mērķu un peļņas sasniegšanā.
IOMA, HR Focus izdevēja pētījuma rezultāti: PVIS pašapkalpošanas tehnoloģija 2001. gadā – viena no atzītākajām stratēģijām, kas ceļ PVIS operacionalitāti. Lieliem uzņēmumiem HR kioski – visvairāk pielietotā stratēģija 2001. gadā.
Kādēļ uzņēmumi ievieš PVIS (Cedar): 79% uzņēmumi informē, ka par 75% samazinās PV transakciju izmaksas (2 gados tiek atpelnītas izmaksas); 75% - efektivitātes uzlabošana; 50% - atalgojuma un atvieglojumu sistēmas administrēšanas uzlabošana; 57% - PV pakalpojumu servisa uzlabošana darbiniekiem; 40% - automatizēta ceļojumu izdevumu uzskaites sistēma.
PVIS ieviešanas rezultāti ASV (Towers Perin): uzņēmumi atzīmē, ka PVIS ieviešanas rezultāti ir skaitliski izmērāmi, sevišķi efektivitāte, precizitāte, ātrums noteiktām funkcijām. 70% atzīmē PV atbalsta kvalitātes un ātruma uzlabošanos, 67% atzīmē darbinieku informētības un apmierinātības ar dažādām kompānijas sponsorētām programmām uzlabošanos, 67% atzīmē manāmus uzlabojumu visā organizācijas darbības efektivitātē, 63% atzīmē uzlabojumus PV funkciju efektivitātē.
…