Organizācijai ir jācenšas analizēt, kā un kad notiek izmaiņas tirgū, kā izmainās spēku stiprums, kā pretoties draudiem. A. Tompsons izvirzījis prasību, ka analīzei jārod atbilde uz vairākiem jautājumiem:
1. Kādi ir nozari raksturojošie ekonomikas rādītāji?
2. Kādi konkurences spēki darbojas nozarē un kāda ir to ietekme?
3. Kas var radīt izmaiņas konkurences struktūrā un kādu ietekmi tās atstās nākotnē?
4. Kādām organizācijām ir stiprākas/vājākas konkurences pozīcijas?
5. Kas noteiks, kurā konkurences jomā notiks cīņa tuvākā nākotnē?
6. Kādi vadošie faktori nosaka panākumu vai neveiksmi konkurences cīņā?
7. Cik lielas perspektīvas ir nozarei, vadoties pēc peļņas, kas būtu augstāka par vidējo, iegūt pievilcīgas nozares statusu?
Katra no atbildēm dod tikai ieskatu, bet, lai iegūtu plašāku un objektīvāku nozares ainu, jāveic katra jautājuma detalizēta analīze. Tāpat svarīgi izpētīt katru nozares tirgus stadiju.
…