Konkurence ir neatņemama tirgus ekonomikas sastāvdaļa, jo arī konkurencei ir loma preces cenas veidošanas procesā. Ekonomisti uzskaita šādus konkurences veidus – pilnīgā konkurence, monopolistiskā konkurence un nepilnīgā konkurence (monopols, monopsons, oligopols un oligopsons).
Tieši konkurence ir tā lieta, kas mudina uzņēmējos vēlmi kļūt vēl labākiem. Konkurence mudina lielā mērā uzņēmējus pilnveidoties un uzlaboties, savukārt patērētājiem tā nodrošina pilnīgāku to vēlmju apmierināšanu.
Konkurence var būt efektīva, asa un brīžiem arī negodīga. Pilnīgu konkurenci tirgū nereti sabojā dažādas negodīgas barjeras, kuras uzstāda vairāki uzņēmumi, lai neielaistu tirgū kādu no jaunpienācējiem. Tādā veidā labumu gūst paši šie uzņēmumi, bet zaudē – patērētāji.
Tomēr barjeras noteiktas uzņēmējdarbības sākšanai var uzlikt ne tikai uzņēmumi negodīgā ceļā, bet arī pati valsts. To var panākt, piemēram, uzliekot noteiktas licences kādas uzņēmējdarbības sākšanai.…