Uzņēmuma attīstībā svarīgs ir arī konkurences monitorings , kas ir konkurentu izpēte.Monitoringa ieguvums no konkurentu monitoringa būs reālās situācijas pārzināšana, ko ļoti labi var izmantot konkurētspējīgo priekšrocību radīšanā salīdzinājumā ar šiem iepriekš analizētajiem konkurentiem.[3.] Lietas, kas ir jānoskaidro monitoringa laikā- kāda līmeņa konkurence ir uzņemuma visaktuālakā, jāizvirza aktuālā konkurentu loka izpētes mērķis, javeic konkurentu segmentācija un izpēte , ieskaitot iegūto datu radošo analīzi, ka arī jāapsver iespējamie risinajumi , kas tika konstatēti konkrētajai problēmsituācijai.
Mārketingā tiek izdalīti vairāki konkurences veidi –vispārējā konkurence, vajadzību un vēlmju konkurence, kur klients var izveleties starp vairākām lietām, ko viņs konkrētajā brīdī vēlas , tad ir produktu veidu konkurence un preču marku konkurence.Konkurence tiek iedalīta arī vairakos līmeņos atkarībā no produkta aizvietojamības pakāpes.Preču zīmju līmenī vairākas kompānijas piedāvā līdzvērtīgu preci, par līdzīgām cenā un ta parasti ir paredzēta vienai un tai pašai mērķauditorijai.Konkurence nozaru līmenī ir tad, kad uzņēmumi piedāvā gandrīz identiskas preces, kas domatas vienu un to pašu vēlmju un vajadzību apmierināšanai.Paplašinatais konkurences līmenis ir situācija, kad dažādas kompānijas piedāvā dažādas preces bet tik un ta tas var apmierinat vienas un tās pašas vajadzības.Un pēdējais vispārējās konkurences līmenis, kur par konkurentiem iek uzskatīts uzņēmums, kurš cīnās par patērētāju naudas līdzekļiem.
…