Konkurence , tā ir cīņa starp uzņēmējiem, konkurentiem, par klientiempatērētājiem,
kuru dēļ tiek gūta peļņa. Līdz ar to, cīņas pamatā ir visizdevīgākie preču
pirkšanas un pārdošanas nosacījumi. Kā jau no dzīves zinam, ka, piemēram, konkrētu
pienu regulāri pirksim tajā veikalā, kurā tam būs izdevīgāka cena, īpaši tāpat arī ar
dārgākām precēm, uz kuru rēķina labprāt ietaupītu. Patērētāji konkurē ar citiem
patērētājiem, taču ražotāji savukārt konkurē savā starpā. Lai kopumā raksturotu ikvienu
konkurences veidu, visbiežāk tiek piemēroti sekojoši kritēriji, kuri attiecas uz visiem
zināmajiem tirgus veidiem:
pircēju un pārdevēju skaits, kas darbojas tirgū;
drošas informācijas pieejamība;
pircēju un pārdevēju slepenas vienošanās iespējas;
realizējamā produkta veids;
iespējas iekļūt tirgū un atstāt to.1
Ekonomists G. Libermanis pie autores minētajiem kritērijem pievieno arī tādus
kritērijus kā:
ārpuscenas konkurences faktori;
iespēja ietekmēt tirgu jeb tirgus cenas.2…