Ik dienas apmeklējot kādu no tirdzniecības vietām var vērot preču lielo dažādību, kas ļauj pircējam izvēlēties sev tīkamāko. Vārds konkurence ir cēlies no latīņu valodas un nozīmē cīņu starp konkurentiem. Latvijas Republikas komerclikumā konkurenci definē kā divu vai vairāku tirgus dalībnieku sacensību, kas sacenšas vai atrodas tādos apstākļos, kuros tie var sacensties viena veida vai savstarpēji aizstājamu preču ražošanā vai realizācijā konkrētajā tirgū. Konkurence tiek iedalīta: pilnīga, monopoliskā, nepilnīgā.
Tirgu, kurā patērētājam ir iespēja izvēlēties vēlamo preci, pateicoties preču daudzveidībai tirgū sauc par augstas konkurences tirgu. Šo tirgu iedala divos veidos: pilnīgā konkurence un monopoliskā konkurence.
„Pilnīgā konkurence ir ideāla tirgus struktūra, kurā pircēji vai patērētāji un ražotāji vai pārdevēji konkurē tieši ar viens ar otru, pilnībā pakļaujoties pieprasījuma un piedāvājuma likuma darbībai.” Pilnīgā konkurence darbojas, ja tirgū neatkarīgi viens no otra darbojas daudzi pircēji un pārdevēji. Šajos apstākļos atsevišķa ražotāja un patērētāja tirgus daļa ir niecīga, ka viņiem nav spēka kontrolēt piedāvāto un pieprasīto preces daudzumu tirgū un tās cenas.…