Ieejot veikalā cilvēki apjūk, jo, piemēram, ja ir jānopērk siers, piedāvājuma klāsts ir daudzveidīgs, savukārt, lai mājās būtu elektrība mēs varam izmantot tikai „Latvenergo” pakalpojumus. Tas ir tāpēc, ka pastāv dažādas tirgus struktūras ar dažādiem konkurences veidiem. Tātad cenu ietekmē ne tikai preces pieprasījuma vai piedāvājuma daudzums, bet arī konkurence – ekonomiska sacensība starp diviem vai vairākiem tirgus dalībniekiem par visizdevīgākajiem preču pārdošanas un pirkšanas nosacījumiem, kā arī lielāku peļņu.1
Ekonomisti McConnel un Brue, kā arī Libermanis, izdala četrus tirgus modeļus, kas vienlaikus tiek raksturoti kā konkurences veidi:
1)pilnīgā konkurence;
2)monopolistiskā konkurence;
3)oligopols un oligopsons;
4)monopols un monopsons.
Turpretī ekonomiste Bikse, apskatot konkurences veidus, apvieno oligopolu un oligopsonu, kā arī monopolu un monopsonu zem viena konkurences veida punkta – nepilnīgā konkurence. Arī Bikse izdala četras dažādas tirgus situācijas tāpat kā iepriekš minētie ekonomisti…