Tirgū cenas lielumu ietekmē ne tikai pieprasījums un pieprasījums, bet arī konkurence. Bez konkurences nav iedomājama tirgus ekonomika.
Konkurence ir cīņa starp konkurentiem par visizdevīgākajiem preču pārdošanas un pirkšanas nosacījumiem. Tā ir divu vai vairāku personu vai organizāciju mēģinājumi iegūt vienas un tās pašas preces, pakalpojumus vai finansu un ražošanas resursus.
Tiek apskatīti šādi konkurences veidi:
Pilnīgā konkurence
Monopolistiskā konkurence
Nepilnīgā konkurence, kurā ietilpst monopoli un monopsoni, oligopoli un oligopsoni.
Konkurences veidus klasificē pēc šādiem kritērijiem:
Pircēju un pārdevēju skaits, kas darbojas tirgū
Drošas informācijas pieejamība
Pircēju un pārdevēju slepenas vienošanās iespējas
Realizējamā produkta veids
Iespējas iekļūt tirgū un atstāt to.…