Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
6,49 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:287771
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 04.04.2005.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Konkurences veidi    2
  Uzņēmuma darbība konkurences apstākļos    4
  Monopola būtība    6
  Tirgus monopola apstākļos    8
  Oligopols    11
  Konkurences veicināšana un monopoldarbības ierobežošana    16
Darba fragmentsAizvērt

Konkurence ir tirgus ekonomikas neatņemama sastāvdaļa, kas ietekmē firmas rīcību tirgū. Tā ir ekonomiskās rīcības motivācijas nozīmīgs elements.
Mikroekonomikas teorijā izdala četrus konkurences veidus ( tirgus struktūras):
pilnīga konkurence;
monopolkonkurence;
monopols un monopsons;
oligopols un oligopsons.
Konkurences klasifikāciju nosaka sekojoši kritēriji:
firmas iespējas ietekmēt tirgu (kopējo apjomu un cenas);
firmu skaits, kas darbojas konkrētā tirgū;
produkcijas atšķirības pakāpe;
nosacījumi iekļūšanai tirgū;
iespējas saņemt informāciju par tirgu.
Pilnīgā konkurence raksturojas ar to, ka tirgū darbojas liels skaits pircēju un pārdevēju un neviens no viņiem nevar būtiski ietekmēt tirgu. Pilnīga konkurence ir abstrakts tirgus modelis, kurš sastopams praksē ļoti reti. Šodien pilnīgas konkurences pazīmes novērojamas vienveidīgu preču biržās. Piemēram, graudu biržā. Fermeris, kurš ražo graudus un piedāvā tos biržā nekādi nevar ietekmēt cenas. Viņš ir spiests pieņemt tādas cenas, kādas pastāv biržā. Fermerim atliek pieņemt lēmumu – ražot un pārdot produktu par esošajām tirgus cenām vai pārtraukt ražošanu. Taču arī pārtraukšanas gadījumā kopējais piedāvājums izmainīsies tik mazā mērā, ka tirgus cenas tas neietekmēs.
Tieši šinī apstāklī arī slēpjas konkurences noderīgums. Ja ražotājs nevar ietekmēt cenu, tad peļņas palielināšanas nolūkos viņam jācenšas samazināt izmaksas. Tas stimulē jaunu tehnoloģiju pielietošanu, jauninājumu ieviešanu organizācijā un pārvaldē, centienus meklēt optimālu ražošanas apjomu, lai minimizētu ražošanas izmaksas.…

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −4,48 €
Materiālu komplekts Nr. 1113908
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties