Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
Akcijas un īpašie piedāvājumi 2 Atvērt
  • Konkurence, tās veidi, monopols, oligopols, peļņas sadales pamatvirzieni

     

    Konspekts5 Ekonomika

3,49 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:658366
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 15.01.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
Darba fragmentsAizvērt

Katrs cilvēks ir pamanījis, ka pastāv preces un pakalpojumi, kas ir vienādi, taču firmas, kas piegādā šīs preces un pakalpojumus atšķiras. Kā arī ir tādas preces un pakalpojumi, ko piedāvā viens, konkrēts uzņēmums, kā, piemēram, Latvijas gāze. Tas ir tāpēc, ka pastāv dažādas tirgus struktūras ar noteiktu konkurences pakāpi. Līdz ar to cenas lielumu ietekmē ne tikai noteiktas preces pieprasītais un piedāvātais daudzums, bet arī konkurence. Tā ir neatņemama tirgus ekonomikas sastāvdaļa. Tirgus ekonomika bez konkurences nav iedomājama. Konkurence ir ekonomiska sacensība starp diviem vai vairākiem tirgus dalībniekiem, kas sacenšas viena veida vai aizstājamu preču ražošanā vai realizācijā. Tā ir cīņa par pircēju, par noteicošo lomu tirgū vai kādā tirgus daļā.
Ir izšķirti šādi konkurences veidi: pilnīgā konkurence, monopolitiskā konkurence un nepilnīgā konkurence, kurā ietilpst monopols, monopsons, oligopols, un oligsopsons. Atbilstoši konkurences veidiem pastāv četras dažādas tirgus situācijas jeb veidojas noteikta tirgus struktūra.
Konkurences veidu nosaka pēc pircēju un pārdevēju skaita, kas darbojas tirgū, realizējamā produkta veida, pēc nosacījumiem iekļūšanas kādā nozarē, ārpuscenas konkurences apmēriem, iespējas saņemt nepieciešamo tirgus un tehnosko informāciju.
Apskatīsim vienu no konkurences veidiem, pilnīga konkurence. Pilnīga konkurence ir ideāla tirgus struktūra, kurā pircēji vai patērētāji un ražotāji vai pārdevēji konkurē tieši viens ar otru, pilnībā pakļaujoties pieprasījuma un piedāvājuma likuma darbībai. Pilnīgai konkurencei raksturīgs liels skaits uzņēmumu, kas piedāvā tirgū vienveidīgu produkciju.…

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −5,48 €
Materiālu komplekts Nr. 1127792
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties