Globālajā tirgū darbojas spēki, kas liek samazināt izmaksas un atsaukties vietējām klientu vajadzībām. Atkarībā no tā, kā uzņēmumu ietekmē tirgus spēki, uzņēmumi var izvēlēties vienu no četrām starptautiskajām pamatstratēģijām:
1. Starptautiskā stratēģija (Vērtības radīšana, pārceļot kompetences un produktus ārējos tirgos, kur konkurentiem tās trūkst. Tiek izmantota, kad uzņēmumam ir vērtīga kompetence un kad iespējamie konkurenti nav spējīgi to ātri imitēt, kad pastāv vāja nepieciešamība ņemt vērā vietējo klientu vajadzības un patērētāji nav jūtīgi attiecībā uz cenu). Šajā gadījumā produkts tiek radīts un attīstīts konkrētā valstī, savukārt pētījumi un attīstība tiek centralizēti vadīti. Uzņēmumi cenšas veikt ražošanu un mārketingu katrā lielākā valsī, kur tiek veikts bizness. Produktu pielāgošana vietējam tirgum minimāla, bet iespējama.
2. Multinacionālā stratēģija (Biznesa modeļa izstrāde, kas ļauj uzņēmumam sasniegt maksimālu atsaucību vietējo klientu vēlmēm; Tiek izmantota, kad pastāv nepieciešamība ņemt vērā vietējo klientu vēlmes un klienti nav jūtīgi attiecībā uz cenu).
3. Globālā stratēģija (Tiek izmantota, kad klienti ir jūtīgi attiecībā uz cenu un vietējo klientu vēlmes nav svarīgas; Orientējas uz rentabilitātes paaugstināšanu, pamatojoties uz pieredzes līknes efektu un liela mēroga efektu, nodrošinot zemu izmaksu stratēģiju globālā mērogā; Var nodrošināt zemu izmaksu priekšrocību, bet var būt neefektīva, ja patērētāji vēlas pielāgotu produktu).
4. Transnacionālā stratēģija (Vienlaicīgi ļauj nodrošināt zemākas izmaksas un būt atsaucīgam vietējo klientu vēlmēm, pārcelt kompetences, nodrošinot “globālo mācīšanos”)8.
…