Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
1,99 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:281475
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 03.02.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
Darba fragmentsAizvērt

Valsts konkurētspēja ir atkarīga no rūpniecības ietilpību inovācijām un jauninājumiem. Kompānijas gūst labumu no pasaules labākajiem konkurentiem pateicoties spiedienam un izaicinājumiem. Tās iegūst no stipriem pašmāju konkurentiem, uzņēmīgiem pašmāju piedāvātājiem un vietējā pieprasījuma patērētājiem. 1
Konkurence globalizācijas apstākļos mūsdienās liek mainīt attieksmi un veikt izmaiņas institūciju un valdības politikā. XXI gadsimta augstskolai ir kritiska nozīme modernajā inovācijas sistēmā. Tā nodrošina ieguldījumu jaunu zināšanu veidošanā, ekonomiskajā attīstībā un sagatavo studentus, kas ir gatavi pieņemt pastāvošā tirgus izaicinājumus. Lai augstskolas varētu veiksmīgi piedalīties, tām ir jābūt ar pietiekami motivētu vadību un mācībspēkiem. / Dr. Čārzls Vessners/
N. Zemniece par konkurenci stāsta: „Globalizācijas laikmetā pasaule ātri attīstās, tādēļ konkurence ir acīmredzama. Turklāt mainās arī konkurences būtība. Agrāk galvenie konkurences radītāji bija apmēram vienas specializācijas uzņēmumi, kas piedāvāja līdzīgas kvalitātes produkciju. Iepriekš tiem bija iespēja aizpildīt jebkādu darbības sfēru un mierīgi strādāt, pievēršot uzmanību galvenokārt produkcijas kvalitātei un reklāmai. Mūsdienu tendence, kas attiecas uz uzņēmumu paplašināšanos, ir vairāku uzņēmumu apvienošanās vai pārņemšana. Tādēļ šobrīd lielie uzņēmumi ar savu produkciju tiecas aizpildīt visas pieprasījuma sfēras, piedāvājot dažādus jaunumus. Ārēji situācija ir tāda, ka darbaspēka piedāvājuma daudzuma periods mijas ar tā deficīta periodu. Patiesībā problēma ir ne jau darbinieku trūkumā, bet gan darbaspēka kvalitātē.”
Latvijas iekšējo tirgu šobrīd pārņem globalizācijas procesi, reorganizējot tirdzniecības sistēmu, kuru arvien vairāk pārņem ārvalstu lielie tirdzniecības tīkli. Šādā situācijā Latvijas uzņēmējiem, īpaši jau mazo un vidējo uzņēmumu īpašniekiem, kļūst arvien grūtāk stāties pretī globālā tirgus tendencēm. Tie komersanti, kas kādreiz sevi pieskaitīja vidējo uzņēmumu kategorijai, šobrīd kļūst par mazajiem, jo bieži tiem vairs nav kur realizēt savu produkciju.

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties