Jebkurā organizācijā (tās iekšienē vai ārpusē) rodas konflikti. Konflikti ir domstarpības divu vai vairāku pušu starpā. Mūsdienu menedžmenta pārstāvji ir pārliecināti, ka daži konflikti ir pat vēlami un lietderīgi, it īpaši alternatīvu izstrādāšanas stadijā pirms lēmuma pieņemšanas un izraisa darbības efektivitātes paaugstināšanos.
Konfliktu veidi organizācijā mēdz būt visdažādākie :
1. Personības iekšējais konflikts (kad bieži vienam cilvēkam tiek izvirzītas dažādas prasības);
2. Konflikts starp divām personām;
3. Konflikts starp personību un cilvēku grupu;
4. Konflikts starp cilvēku grupām.
Konfliktu iemesli bieži saistīti ar ierobežotu resursu sadali, ar uzdevumu savstarpējo atkarību, ar mērķu un uzdevumu manieres atšķirībām, ar dažādu vērtību mērauklu, dzīves stilu utt.
Konfliktu rašanās un atrisināšana shēmā :...
…