Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
5,99 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:500662
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 16.03.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 13 vienības
Atsauces: Ir
Darba fragmentsAizvērt

„…Konfidencialitāte (no latīņ. confidentia - uzticība) ir:
1) viena no informācijas aizsardzības formām, pušu saistība saglabāt noslēpumā datus, kas ir saistīti ar to mijiedarbības priekšmetu1 ;
2) sponsoram piederošās informācijas vai informācijas, kas ļauj identificēt pētījuma subjektu, saglabāšana noslēpumā no nepilnvarotām personām2 ;
3) informācijas (par klientu) slepenības saglabāšana un nepieejamība tās izmantošanā nepiederošām personām3 ;
4) izvairīšanās no informācijas izpaušanas bez tās īpašnieka atļaujas4 ;
5) informācijas īpašība, kas ļauj tās nodošanas, apstrādāšanas un glabāšanas procesā noslēpt tās jēdzienisko saturu, ka arī informācijas jēdzienisko saturu dara pieejamu tikai autorizētajiem lietotājiem, nedzīviem objektiem un procesiem5 ;
6) informācijas satura noslēpums, ko noteicis tās īpašnieks vai, citiem vārdiem sakot, jūtīga informācija, ko nevienam nav tiesību atklāt bez informācijas īpašnieka vai valdītāja atļaujas…”6 .
Apkopojot visos avotos sniegtās „konfidencialitātes” jēdziena definīcijas ir secināms, ka ar konfidencialitāti ir jāsaprot personai piederošās informācijas aizsardzības formu, kas izpaužas tās saglabāšanā noslēpumā no nepiederošām personām. Tātad, konfidencialitāte atspoguļo to, ka šos „slepenus” datus nedrīkst izpaust citām personām bez to īpašnieka atļaujas. Konfidencialitāti šaurākā izpratnē var definēt arī kā informācijas satura īpašību, kas tās izmantošanas procesos dara to pieejamu tikai ierobežotam subjektu lokam. Tieši informācijas īpašnieks noteic viņam piederošās informācijas konfidencialitāti, jo, lai jebkurš cits varētu to aklāt, ir vajadzīga viņa paša piekrišana.
„…Nepārspīlējot var apgalvot, ka pacienta un ārsta sadarbības sākumā ir saruna. No tās ir atkarīgs ārsta un pacienta turpmākās attiecības – viņu iespējamā uzticēšanās, kura palīdz veidot un īstenot efektīvu sadarbību. Uzticēšanās venerisko, psihisko slimību, AIDS, dažkārt arī iedzimtu patoloģiju gadījumos ir vitāli nepieciešama pacientam…”7 .
Tātad, var secināt, ka tieši caur sarunu sākas ārsta un pacienta savstarpējā sadarbība. No sarunas rezultāta ir atkarīga tālāko attiecību attīstība. Ir jāatzīmē, ka visvairāk uzticēšanas ārstam ir nepieciešama ar pacientiem, kuri slimo ar veneriskām un psihisko traucējumu slimībām, ka arī ar AIDS un citām raksturīgām iedzimtām patoloģijām.

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −8,98 €
Materiālu komplekts Nr. 1133608
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties