Koncepcijas nosaukums
Grupu dinamikas koncepcija
Koncepcijas būtība
Mēģina ieviest kārtību visā
Koncepcijas mērķis
Pārvērst procesus grupās par mācību priekšmetu un izmantot kā mācību iespēju.
Koncepcijas pielietojums Pielieto:
• Kā demokrātisko vadības stilu;
• Starpcilvēcisko attiecību stratēģiskai izmainīšanai;
• Lai izpētītu psihodinamiskos un sociodinamiskos procesus un regularitātes grupu iekšienē un starp visdažādākā veida grupām;
Kā politiskās ideoloģijas veidu par grupu organizēšanu un apiešanos ar tām
Koncepcijas metodes un paņēmieni Metodes: 1.Te-un-tagad princips; 2.Sensitivitātes trenēšana;
3.Encounter;
4.Organizācijas treniņš;
5.Tēmā iecentrētu interakciju metode.
Paņēmieni:
1.Feedback – tehnika;
2.Novērošanas pamācība;
3.Procesa analīze;
4.Attaisnošana; 5.Pamatošana.
Piezīmes „Grupu dinamikas koncepcijas” jēdzienā paņēmieni ir cieši un nedalāmi saistīti ar attaisnošanas un pamatošanas dimensijām
Koncepcijas nosaukums
Grupu pedagoģijas koncepcija
Koncepcijas būtība
Grupu pedagoģija koncentrē pedagoģisko perspektīvu un audzināšanas procesa izmantošanu nelielā, pārraugamā grupā un uz audzināšanas iespējām intersubjektivitātes palīdzību
Koncepcijas mērķis
Izaudzināt demokrātiskai sabiedrībai nopietnus, aktīvus un ar pašiniciatīvu apveltītus locekļus
Koncepcijas pielietojums
Palīdzēt indivīdam palielināt sociālās funkcionēšanas spējas un labāk tikt galā ar savām personīgajām problēmām, ar savas grupas problēmām vai ar sabiedrības dzīves problēmām.…